Музичний калейдоскоп










Кіосєва Вікторія Олександрівна              Потапенко Олена Олександрівна
керівник музичний                                            керівник музичний
освіта:спеціальна , вища                                   освіта:спеціальна , вища
педагогічний  стаж – 19 років                          педагогічний  стаж – 38 років

І кваліфікаційна категорія                                вища кваліфікаційна категорія
                            
                                                                  




             





                  

VIOLA&PIANO.
Онлайн-концерт у Львівській національній філармонії                                                      

Не дивлячись на те, що карантин ще триватиме, поціновувачі класичної музики матимуть змогу вдома насолодитися улюбленими композиціями!  
23 квітня о 18-ій годині у Львівській національній філармонії відбулася подія за участі Андрія Савича (альт) та Аліни Шевченко (фортепіано).

Концерт транслювався у двох форматах: «на живо» з вікон спілки композиторів Львівської філармонії на вулицю Чайковського, а також на youtube-каналі філармонії.
Тому долучайтеся та отримайте задоволення!

Посилання на YouTube-канал Львівської національної філармонії.
Настає весна, а разом з нею в наш дім приходить найсвітліше і улюблене свято - Пасха Христова, або Великдень. В цей день всі віруючі люди святкують Воскресіння Ісуса Христа. Звідусіль долинає дзвін, який прославляє Спасителя, в будинках запах здобних і сирних пасок, а на вулиці весело гасає дітвора з різнокольоровими фарбованими яєчками!
Пасха - це початок чогось нового і чистого. усвідомлення того, що відбулося колись на планеті велике диво. Пасха для дітей - це перш за все, знайомство з історією. І я Кіосєва Вікторія Олександрівна ,керівник музичний, пропоную вам вивчити пісеньку до святкування "Великодня".
 

Ігрові завдання
для розвитку пісенної творчості та почуття ритму
у дітей дошкільного віку.
 Запропоновані ігри є попередньо першочерговим кроком формування музично – творчих проявів у дітей. На цьому етапі ставиться мета: розвивати у дітей орієнтацію в різних якостях музичного звуку через гру в якої дитина комбінує музикальні звуки, які відрізняються за висотою, тривалістю, динамікою.
 Гра з машиною
Дорослий пропонує дитині погратися з машиною. Дитина возить її і гуде: «Бі – бі – бі!». Дорослий дає малюку різні за величиною машини, пропонуючи показати як гуде велика і маленька машини, повторює найкращі співвідношення звуків, які відрізняються за висотою.
 Гра з пташкою
Дитині пропонують іграшкові пташки різні за розмірами. Дорослий просить показати, як співає кожна пташка на склад «ку – ку» (так, щоб звучання змінювалося за висотою, відповідно величині іграшки).
 Гра з коником
Дорослий просить дитину показати, як скаче маленька конячка, промовляючи «цок – цок» в різному темпі і ритмі.
Дати пояснення: конячка спочатку скаче швидко (поспішає), а потім повільно (втомилася)
 Колискова ляльці
Дорослий пропонує дитині поколихати ляльку, наспівуючи їй колискову на склад «баю». Сам слухає і підспівує, закріплюючи створену дитиною інтонацію. Бажано включити або заспівати  ніжну колискову. Зверніть увагу дитини на те, яка ніжна та спокійна мелодія у колискової. Під цю мелодію засинають не тільки дітки, а і ляльки, пташки, тваринки. Колискова – це мамина пісенька перед сном.
 Лялька танцює

Дорослий пропонує дитині показати, як лялька танцює або крокує, наспівуючи свою інтонацію на склад «ля». 
Підготувала керівник музичний Потапенко О.О.





















ВІД ЧОГО ЗАЛЕЖИТЬ УСПІХ ВИХОВАННЯ В СІМ’Ї!
1.Сприятливий мікроклімат у родині.
2.Спільна діяльність членів сім’ї.
3.Справедливий розподіл обов’язків, взаємодопомога та взаємопідтримка.
4.Спільний життєвий світогляд.
5.Оптимістичні настрої родини.
6.Особистий приклад батьків – головний метод родинного виховання (наслідування досвіду).
7.Шанування членів родини, повага до старших.
8.Бережливе ставлення до природи.
9.Активна участь дітей у сімейному житті.
10.Відсутність насилля в родині.
11.Збереження родинних традицій і звичаїв.
12.Відбір телепередач, інтернет-сайтів.
13.Любов до читання, створення родинної бібліотеки.


Випускний в садочку – довгоочікувана подія як для працівників закладу так і дітей, і для батьків. Хоч карантин і заважає нам готуватися до нього у звичній формі, ми  вивчаємо нові технології все ж таки готуємося до цього свята. Подивіться як!!!!!!!!!!!!!!

Поради батькам
· Разом з дитиною слухайте музику (у «живому» виконанні, у записах, радіо- та телепередачі);
· Змалечку співайте колискові, розважальні пісні, розігруйте забавляночки;
· Наспівуйте дитині танцювальні мелодії, заохочуйте дитячу танцювальну ініціативу;
· Спільно музикуйте і співайте із застосуванням іграшкових і справжніх музичних інструментів та оригінальних пристосувань (кришки від посуду, ложки тощо);
· Підтримуйте дитячу ініціативу у створенні музично-ігровихситуацій (гра в музичне заняття, концерт, театр тощо);
· Діліться з дітьми власними вміннями і талантами (улюблені пісні тата і мами, бабусі і дідуся);
· Створюйте мистецьке середовище вдома шляхом придбання дитячих музичних іграшок-інструментів (брязкалець, дзвоників, сопілки, барабана, бубна тощо), збирання музичної фонотеки для слухання й танцювально-ігрової діяльності, музично- ілюстровані казки, дитячі пісні, класична музика,сучасна естрадна музика тощо) та відеотеки;
· Відвідуйте професійний театр разом з дитиною, обмінюйтеся враженнями;
· Беріть активну участь у музично-театралізованих святах, що проводяться в дошкільному закладі;
· Поєднуйте у сімейному побуті музичну діяльність дитини з іншими видами творчої діяльності.
                                        Заспіваймо разом !
 Музична он – лайн скарбничка!
В ній ви зможете знайти цікаві музичні відео матеріали, музично – дидактичні ігри та пісеньки для своїх малят! Бажаю успіхів!
https://www.youtube.com/watch?v=VRw8ul2bGKY –  знайомимося з українськими народними інструментами (для дітей 5 – 6 років життя)
https://www.youtube.com/watch?v=C_eE6U8gals – послухай та вгадай, який музичний інструмент звучить (для дітей 5 – 6 років життя)
https://www.youtube.com/watch?v=2C2GdDFKixg – пісенька для  дітей 5 -6 р.ж.
https://www.youtube.com/watch?v=qECeHyTg6bU – пісенька для дітей 6 року життя.
https://www.youtube.com/watch?v=SJEcXROg818 – пісенька для дітей 6 року життя.
https://www.youtube.com/watch?v=kZUTrLqDJVQ – танцювальні руханки для дітей 4 – 6 р.ж.
https://www.youtube.com/watch?v=AY7NJa2AoZ4 – пісенька для дітей 4 –5  років життя
https://www.youtube.com/watch?v=fkLTiihMbHQ – пісенька для  дітей 5 – 6 років життя
https://www.youtube.com/watch?v=bV2vIKWAS0c – пісенька для 4 – 6 років життя
https://www.youtube.com/watch?v=1XmPAHGe2ss – пісенька для 4 року життя
https://www.youtube.com/watch?v=DPWm7PNML9Y&feature=youtu.be – музично – дидактична гра для найменших
https://www.youtube.com/watch?v=5gxZ2-Hoyqo – фізкультхвилинка для найменших
https://www.youtube.com/watch?v=OXZey9Upjfg – фізкультхвилинка для дітей 4 – 5 років життя
https://www.youtube.com/watch?v=_iTeT9jXgtw&feature=youtu.be – музично – ритмічна вправа для дітей 5 – 6 років життя
https://www.youtube.com/watch?v=2xdlgIdkrz4 – музично – ритмічна гра для дітей 3 – 4 років життя
https://www.youtube.com/watch?v=nATN1XE49H4 – музична рухлива гра для дітй 3 – 4 років життя
https://www.youtube.com/watch?v=KZsglJrZSkI – пісенька для дітей 5 року життя
https://www.youtube.com/watch?v=KkVY_e_ayeo&feature=share – музична пальчикова гра для дітей 4 – 5 років життя
https://www.youtube.com/watch?v=5-F5X5jOly8&feature=share – музична пальчикова гра для дітей 4 – 6 років життя
https://www.youtube.com/watch?v=WCkDcGpQ4oE – музична  розповідь для дітей 4 – 6 років життя


Чим зайняти дитину під час карантину?
Дорогі батьки!Зараз, у вас з’явилася нагода проводити більше часу зі своєю малечею. Використайте цей час з користю!
Я ж, хочу запропонувати вам музичні цікавинки, які зроблять ваші карантинні будні цікавими та корисними для вашої  малечі! Успіхів!
«Традиційні забавлянки для найменших»
Як відомо, ранній вік маляти – це період найпотужнішого розумового, психічного та фізичного розвитку. Задля того, щоб стимулювати цей розвиток, активізувати пізнавальні процеси, розвивати емоційність дитини, пробуджувати інтерес до творчості народна педагогіка виробила універсальний засіб: забавлянки для найменших.
Зазвичай діти дуже легко засвоюють забавлянки і невдовзі здатні відтворювати їх самотужки, адже їх форма та зміст є максимально простими для сприймання, а текст має віршовану форму, що дає змогу зацікавити дитину та сприяти розвитку її музичних здібностей: інтонаційного та тембрового слуху, відчуття ритму, музичної пам’яті.
Традиційні українські забавлянки можна згрупувати за віковою спрямованістю:
- Для немовлят
- Для дітей, які почали сидіти або ходити
- Для дітей 3 – 5 років
Отже, спочатку дорослі співають забавлянку дитині, вона запам’ятовує послідовність рухів, мелодію, слова, а потім самостійно виконує її.
У цілому дітям властиве активне, дійове мислення. Їм легше щось зробити, аніж розповісти про зроблене. Приміром, просто згинаючи і розгинаючи пальці, або крутячи ручкою («качечка»), дитина по-перше, засвоює мовні та музичні інтонації, по-друге – розвиває гнучкість та точність рухів, дрібну моторику, яка є необхідною для розвитку сприйняття, уваги, пам’яті, мислення, мовлення та музичних здібностей.
Граючись наприклад у «Сороку-ворону», дорослий масажує дитині кінчики пальців руки, збуджуючи нервові закінчення, пов’язані з корою головного мозку, вдосконалюючи сенсорні можливості дитини. У зв’язку з цим інтенсивно розвивається зорова, тактильна і кінестетична чутливість, фонематичний і музичний слух, здатність розрізняти різні шуми, голоси людей, звуки і тони музики. Дитина навчається сприймати ритмічний малюнок і супроводжувати його рухами, оволодіває майстерністю різноманітного музичного руху. Аналогічними є і всім відомі забавлянки «Кую, кую ніжку», «Куй, куй, чобіток». Тут вже дорослий масажує дитині нервові закінчення стопи, водночас здійснюючи профілактику плоскостопості.
Особливо подобаються дітям забавлянки, які виконує дорослий одночасно з підкиданням дитини на нозі, ніби імітуючи їзду на конику, так звані чукикалки - забавлянки, початковими словами яких є «чук-чук», «чуки» тощо.
Забавлянки надзвичайно важливі не тільки для малюків, а і для дітей старшого віку. Якщо спонукати старшу дитину співати забавлянки малюку, то вона вчитиметься зацікавлювати свого маленького глядача і утримувати його увагу, вправлятиметься подавати інформацію інтерактивно. Відтак творчо розвиватимуться і слухач-глядач, і виконавець.

Діти, яких змалечку забавляють отримують надзвичайно потужний поштовх для розвитку. Окрім цього – це таке приємне, емоційне і психологічно необхідне спілкування дитини з дорослим, основане на тактильних відчуттях, яке викликає почуття любові, фізичного та душевного комфорту. Отже, пропонуємо вашій увазі тексти забавлянок, як українські народні, так і сучасні авторські, які ви можете виконати та промузикувати разом з дітьми. Їх можна ритмічно промовляти, не використовуючи сталої мелодичної структури, а можна виконувати на прості мелодії як пісеньки, поєднуючи з мімікою, жестами та елементами гри. Це сприяє імпровізації та створенню різних мелодичних варіантів до одного музичного тексту.
«Ладусі»
Дорослий садить дитину на коліна, бере її ручки у свої і злегка сплескує долоньку об долоньку (старші дітки можуть виконувати самостійно за показом дорослого):
Ладусі, ладусі, лагідненьки ладусі,
Ручки маленьки плещуть потихеньку.
Дорослий тріпоче долоньками дитини, імітуючи крильця. Пальці рук дитини розслаблені:
Ґулечки полетіли-полетіли-полетіли, на голівку сіли.
«Качечка»
На слова забавлянки дитина крутить ручкою, широко розчепирівши пальці:
Качечка летіла, хвостиком вертіла, хвостиком вертіла.
«Печу хлібчик»
Дитину садовлять на коліна, беруть за щічки і хитають:
Печу-печу хлібчик, діткам на обідчик,
Меншенькому менший, більшенькому більший.
Чукикають на колінах:
А паничам калачі, щоб сиділи на печі.
Високо підкидають: Шусть у піч! Шусть у піч!
«Наловив дід щук»
Дитину злегка підкидають на колінах та ритмічно примовляють:
Ой чук-чук-чук, наловив дід щук,
Баба рибку пече, сковорідка тече,
Баба діда за бороду:
Злегка трусять за плечі: « Купи, діду, сковороду!»
«Зайчик»
Дитину садять на коліна, легенько смикають за вушко в ритмі забавлянки, та приказують:
- Зайчику, зайчику, де ти бував?
- У млині, у млині (похлопують по колінцям)
- Що ти видав? (смикають за вушко)
- Міх муки, міх муки (похлопують по колінцям)
- Чом ти не брав? (смикають за вушко)
- Там були кравчики з золотими паличками (похлопують по колінцям)
Далі підкидають на колінах:
- Ледве я втік, через бабин тік, тай через колоду:
На кінець розставляють коліна і дитина ніби провалюється між них:
- Шубовсть у воду!
«Кую ножку»
Постукують дитині кулачком по стопі і приказують:
Кую, кую ножку, поїду в дорожку.
Там ніжкам ночувать, треба коника кувать.
Дай, бабусю, молотка, підкуємо чобітка,
Не подаси молотка, не підкую чобітка.
«Сонечко і хмарки»
Дитина стискає пальчики у кулачки – це хмарки,і ритмічно ударяє кулачками:
Хмарки налетіли, сонечко закрили,грім і блискавиця, страшно подивитись (ховає обличчя за долоньками)
Вітерець повіяв (дує на пальчики),
Хмароньки розсіяв (розводить ручки, відкриваючи обличчя)
Сонечко проснулось (з’єднує долоні, а пальчики випростовує, як промінчики у сонця),
Діткам усміхнулось (тримаючись за щічки хитає голівкою і усміхається)
«Ліхтарі»
Дитина стискає пальці в кулачки, а потім різко випростовує: так мерехтять ліхтарики.
Вже стемніло на дворі, засвітились ліхтарі,
Хай ліхтарики горять, будуть діточки гулять.
 Обережно: захворювання дитячих голосових зв'язок

В дитячому садочку, дома, чи на дитячих святах (днях народження), на вулиці дуже часто просять дітей голосно відповідати, читати вірші, співати, щоб всім було чути! Але багато батьків та педагогів не розуміють, що потрібно запобігти щонайменшому перегріванню голосових зв’язок дітей, слідкувати, щоб режим дитячої розмови був помірним, заборонити дітям надто голосно викрикувати! Як скоріше заспокоїти дитину, коли вона плаче, або кричить.
Голосовий апарат – це частина нашого організму і за його станом необхідно стежити. Тому треба дотримуватися правил його гігієни та охорони, а саме:  уникати крику, тривалого мовленнєвого апарату; не співати під час хвороби; не співати на вулиці у холодну пору року;
обмежувати вживання гострих, солоних, занадто холодних та гарячих страв, категорично заборонити дітям вживання газових напоїв дітям дошкільного віку.
На голосову функцію дуже впливає хвилювання. Через те, батьки та педагоги повинні подбати про створення позитивного, психологічного клімату у сім’ї та колективі!
 Музика і театр
*   1.     Інстаграмом шириться музичний флешмоб: закордонні та українські музикати влаштовують онлайн-концерти для шанувальників по всьому світу. Наприклад, вчора, мережеві концерти провели лідер гурту Coldplay Кріс Мартін, співаки Джон Леджен та Найл Хоран. В Україні до ініціативи долучилися співак Артем Пивоваров та гурт The Hardkiss. Після онлайн-трансляцій записи прямого ефіру музиканти зберігають в архіві, а також завантажують в IGTV, Facebook та YouTube. Тож, слідкуйте за оновленнями на сторінках улюблених виконавців.
2.     Берлінський філармонічний оркестр створив цифрову концертну залу, де можна послухати записи попередніх концертів чи трансляції нових. За промокодом BERLINPHIL можна до 31 березня отримати безкоштовний доступ на місяць за посиланням.
3.     один із найпрестижніших нью-йоркських театрів Metropolitan Opera транслює свої концерти з 17 по 22 березня. У програмі — вистави «Carmen», «La Bohème», «La Traviata» та інші. Відео можна переглянути безкоштовно протягом 20 годин з часу офіціної трансляції.
4.     американське товариство камерної музики Chamber Music Society of Lincoln Center гратимуть концерти угорського композитора Бартока та російського Чайковського. Також можна переглянути їх цифровий архів із попередніми виступами.
5.     Seattle Symphony зіграє для онлайн-глядачів у четвер, 19 березня. Їх попередні концерти можна переглянути на YouTube та Facebook.
6.     з 15 березня Віденська державна опера на час пандемії і глобального карантину відкриває архіви і планує щодня транслювати онлайн-записи балетів і опери. Трансляції будуть починатися щодня о 19−00 за австрійським часу і будуть доступні протягом 24 годин.
7.     вільний доступ до своїх постановок відкрила і Баварська опера.
насолодитися українським театральним мистецтвом можна на YouTube каналах Національного академічного драматичного театру ім. І. Франка та Львівського академічного театру ім. Л. Курбаса.

Джерело: ІА «Вчасно» — 
https://vchasnoua.com/donbass/64487-virtualni-kontserty-podorozhi-i-kinoteatry-iak-ne-nudhuvaty-pid-chas-karantynu


Рекомендації батькам
Дітки середнього і старшого дошкільного віку дуже полюбляють грати на музичних інструментах. Таким чином, вони творчо реалізуються,  у них розвивається образно – музичне мислення та ритм. Шановні батьки, не зволікайте! Знайдіть вдома предмети, на яких буде цікаво пограти вашим діткам. Покажіть їм, що грати можна не лише на музичних інструментах, а й на кухонному приладді (ложки, пластиковий посуд, кришки від каструлі, скляні стаканчики), на простих фантиках від цукерок, олівцях, надувній кульці та інших предметах, які є у вашому домі. Долучайтеся і ви до такої гри під улюблену музику й тоді, у вас вийде справжній домашній оркестр! Успіху!

Батьки – перші вчителі музичного мистецтва для своїх дітей
Один з компонентів музичного слуху – вміння чисто, без фальші співати! Багато факторів залежить від того, чи співуча мама у дитини! Річ у тому, що слух розвивається одночасно з голосом! Якщо мама не співає разом з дитиною, то вона не навчиться цьому самостійно! Наспівуючи з матусею простеньку пісеньку, малюк інстинктивно прислуховується до маминого голосу: а чи співаю я так, як мамочка? Спочатку дитина інтонує, попадає в дві ноти, потім в три і т.д. В такі моменти дитина запам’ятовує, як працює голосовий апарат, як вірно дихати. Інколи дитина не співає, тому що не розуміє як потрібно брати дихання. Спів, для дитини, важка праця! Саме тому, важливо співати разом з вашою дитиною, адже під СD – програвач правильно володіти своїм голосовим апаратом не навчишся! Для спільного музикування потрібно правильно підбирати пісні, характерні віковим особливостям дитини. Так, трьохрічному малюку «дорослі» пісні не підійдуть, важкуваті для сприйняття та виконання! Для початку слід вибирати коротенькі поспівки, поки дитина не навчиться виконувати їх чисто (наприклад:
Скаче жабка по доріжці, витягнувши свої ніжки;
Я маленьке слоненя, люблю гратися щодня;
Диби – диби – диби – ди)
Не слід забувати про те, що було б просто чудово пританцьовувати чи акомпанувати на справжніх чи саморобних інструментах: кубики, дерев’яні палички, пляшки з сипучими крупами ) Таким чином ритмічні рухи дають відчуття такту. Музикуйте, танцюйте, співайте з вашими дітками, адже саме ви стаєте основним прикладом наслідування для своїх дітей.

                                                Співайте діткам перед сном
Вплив колискової пісні на музичний розвиток дитини
«Котику сіренький...» Скільки теплих і ласкавих слів знаходить матуся, заспокоюючи свою дитинку. Скільки любові і ніжності у колискових піснях!! Малюк, ще не вміючи розмовляти, не розуміючи жодного слова, почувши колискову одразу заспокоюється, затихає, засипає! Саме колискові пісні вважаються першими в житті вашого малюка, вони сприймаються з магічною силою, тому що співає їх найрідніша в світі людина – матуся!
Ритм колискових зазвичай відповідає серцебиттю, ритму дихання матері і малюка, відіграє важливу роль у духовному розвитку дитини. Саме завдяки колисковим, дитина отримує перші уявлення про навколишній світ: тварин, пташок, оточуючі предмети.
Котику сіреньк,
Котику біленький,
Котку волохатий,
Не ходи по хаті,
Дитя буде спати,
Котик воркотати,
Ой на кота воркота,
На дитину дрімота!
Коли дитина підростає, їй співають колискові казкового змісту, в текстах яких вирішуються психологічні питання. В багатьох колискових піснях перед дитиною розвертається перспектива про його майбутню самостійність. Таким чином, колискові дають дитині уявлення про навколишній світ, знайомить з головними принципами побудови світу.
Але найголовніше в колискових – це материнська ніжність, любов, що надає впевненості кожній дитині. Пісні показують, що життя прекрасне, але в теперішній нелегкий час, почуття захищеності для дитини дуже важливе, адже наш світ складний і непередбачуваний!
Дуже важливе і саме спілкування матері і дитини! Чудово, якщо у вашій сім’ї зберігаються традиції, як спів колискових, читання казок перед сном, задушевні розмови про головне! А сон, як відомо, дається людині не тільки для відпочинку, а й для глибинної обробки тої інформації, яку отримала ваша дитина на протязі дня. Довірливі відносини, які виникають в моменти такого спілкування, відіграють важливу роль для дитини не тільки ясельного віку, а й надалі, коли дитина дорослішає! І навіть тоді, коли ваша дитина подорослішає, вона буде знати, що у нього є та людина, яка його завжди вислухає, зрозуміє, підтримає, з якою так приємно спілкуватися просто покласти голівку на плече.
Співайте діткам! Не соромтесь! Адже саме ви – найкращий співак і приклад для своєї дитини!
Рученьки, ніженьки,
Лагідні очі!
Спокійної ночі!
Скінчилася гра!
Рученьки, ніженьки,
Спокійної ночі!
Спати пора!
                                                               Підготувала керівник музичний Кіосєва В.О.

                                            
для батьків
«Значення театралізованої діяльності малюків  в сім’ї»
Великий російський поет А. С. Пушкін називав театр «чарівним краєм», 
доречно додати, що це чарівний край, в якому дитина живе, граючи, а в грі він пізнає світ таким, як він є, з усіма його Примітно. 
Театральне мистецтво зрозуміло дітям, адже в основі театру лежить гра. Театр має величезний доброзичливим впливом на емоційний світ дитини. 
На перших порах головну роль в театралізованій діяльності повинні брати на себе батьки, розповідаючи і показуючи різні казки та потішки, щоб до 3-4 років діти, наслідуючи дорослим, самостійно могли обіграти фрагменти літературних творів. 
Домашній театр — це сукупність театралізованих ігор та різноманітних видів театру. 
Сюди можуть входити ляльковий, настільний, тіньовий театри. 
Батьки можуть організувати ляльковий театр, використовуючи наявні в будинку іграшки або Ізготавленіе своїми руками з різних матеріалів. 
Діти люблять перевтілюватися в улюблених героїв і діяти від їх імені відповідно до сюжетами казок, мультфільмів, дитячих вистав. 
Домашні постановки допомагають задовольнити фізичний і емоційний потенціал. Діти вчаться помічати хороші і погані вчинки, виявляти допитливість, вони стають більш розкутими і товариськими, вчаться чітко формулювати свої думки та викладати їх публічно, тонше відчувати і пізнавати навколишній світ. 
Значення театралізованої діяльності у всебічному розвитку неможливо переоцінити: розвивається мова, пам’ять, цілеспрямованість, посидючість, відпрацьовуються фізичні навички (імітація рухів різних тварин, людей). Крім того, заняття театральною діяльністю вимагають рішучості, працьовитості, кмітливості. А як загоряються очі малюка, коли дорослий читає вголос, інтонаційно виділяючи характер кожного героя твору! 
Наслідуючи інтонаційної виразності мовлення дорослого, дитина сам виразно передає зміст твору, підтримує діалог, намагається точно відобразити події. Таким чином розвивається у дитини діалогічна мова, її інтонаційна виразність, а в подальшому засвоюється літературна мова, що так необхідно в школі. 
Театралізовані ігри завжди радують дітей, користуючись у них незмінною любов’ю. Діти бачать навколишній світ через образи, фарби, звуки. Вони сміються, коли сміються персонажі, сумують, засмучуються разом з ними. Із задоволенням перевтілюючись в полюбився образ, малюки добровільно приймають і привласнюють властиві йому риси. 
Різноманітність тематики, засобів зображення, емоційність театралізованих ігор дають можливість використовувати їх з метою всебічного виховання особистості. 
Батьки можуть також стати ініціаторами організації в домашній обстановці різноманітних театралізованих ігор. Це можуть бути ігри-забави, ігри-драматизації під читання, наприклад, віршів А. Барто «Я люблю свою конячку..», «Зайчика кинула господиня» і ін. Слухання казок, записаних на дисках, з їх подальшим розігруванням і інше. Такі спільні розваги можуть зіграти велику роль в створенні дружньої довірчої, творчої атмосфери в сім’ї, що важливо для зміцнення сімейних відносин. 
Для організації такої діяльності в сім’ї повинна бути створена відповідна художньо-естетична середовище, що передбачає наявність іграшок або ляльок, зроблених своїми руками, фонетекі і бібліотеки казок, дитячих музичних інструментів, інструментів-саморобок, дидактичних ігор. 
Цінність театральної діяльності в тому, що вона допомагає дітям візуально побачити зміст літературного твору, розвиває уяву, без якого неможливе повноцінне сприйняття художньої літератури. Адже вміння жваво уявити собі те, про що читаєш або чуєш, виробляється на основі зовнішнього бачення, з досвіду реальних уявлень. Драматизація служить для дитини засобом прояву артистичних здібностей, розвитку мови, морального досвіду. Гра в театр дуже близька дитині, який прагне все свої переживання і враження висловити в дії. 
Хочеться особливо відзначити, що в процесі театралізованої діяльності активізується словник дитини, вдосконалюється звукова культура мовлення, пам’ять, формується ставлення до навколишнього світу. 
Необхідно участь батьків у театральній діяльності дітей і в дитячому садку. Це викликає у дітей багато емоцій, загострює почуття гордості за батьків, які беруть участь в спільних театралізованих постановках. 
                                                        Підготувала керівник музичний Потапенко О.О.
  
                              Як прищепити дитині любов до слухання музики
Музика в житті дитини спочатку лише фон, на який не звертають уваги. Адже дорослі вже і не пам’ятають особливості дитячого сприйняття музики, яке полягає в тому, що маленькі дітки музику ніби не чують – вони не реагують на неї, можуть спокійно займатися своїми справами: малювати, гратися. Звичайно, навіть таке пасивне слухання музики залишається у підсвідомості дитини. Але дитині можна допомогти почути музику, щоб її сприйняття було змістовним і обміркованим.
Найпростіший спосіб – це потанцювати або помарширувати під ритмічну музику, разом з сестричкою, або з улюбленою іграшкою!
Другий спосіб – це зацікавити дитину. Для прикладу можна провести гру «На що схожа музика?» Тоді дитина спробує вгадати, що вона почула в мелодії: шум дощу, шелест листя, спів пташок. Для цієї гри підійдуть такі програмові твори: «Пори року» П. Чайковського та Вівальді. П’єси, які не мають певного сюжету, по – своєму корисні тим, що з часом дитина зможе вигадати до неї свою історію, і навіть намалювати до неї малюнок. Улюблена музика може стати чудовим обрамленням дня, супроводжувати сон дитини, слугувати фоном для занять. Але дуже важливо не «перевантажити» дитину музикою, не втомити дитину. Музика повинна приносити задоволення, а не перетворюватися на докучливій гамір.
Поступово дитина звикає до життя під музику, що звучить ніжно, мелодійно, якісно. Дитина починає розрізняти відтінки та окрасу мелодії, її світ збагачується, а почуття – стають виразніші. З часом, коли дитина навчиться з задоволенням слухати музику, більш ніж 30 хв., можна влаштовувати домашній концерт: відкласти всі справи, гарно вдягтися, створити атмосферу справжнього свята. Самі «активні слухачі», років в 5 – 6 вперше потрапляють на справжні концерти. Але багатьом діткам до вподоби музикування в домашніх умовах. В решті – решт, де, як не вдома ми можемо сміливо пострибати на дивані чи потанцювати під улюблену пісню!
Звичайно, було б дуже чудово, якби у вашому домі була можливість слухати живу музику(ф-но, скрипка, гітара). Деякі інструменти, найпростіші, може залюбки освоїти ваша дитина(сопілка, барабан, металофон) До речі, один з самих казкових звуків можна відтворити за допомогою гітари та жменьки рисової крупи. Якщо повільно висипати рисову крупу на струни лежачої гітари, вона створить тихий і надзвичайно казковий дзвін! Вашій дитині сподобається! Музикуйте і експериментуйте!
                                                               Підготувала керівник музичний Кіосєва В.О.

Форми роботи батьків з дітьми
для активізації музичних здібностей.
 1. Попроси дитину заспівати самостійно, знаходячи то високі інтонації (співає маленька зозуля, нявкає кошенятко), то більш низькі (співає велика зозуля, киця ).
 2. Співати своє ім’я (та другі імена) на двох звуках, передаючи різні інтонації.
 3. Вести співочу перекличку. Дорослий співає: «Ай, де ти?». Дитина відповідає: «Я тут». Потім почергово змінюються, придумуються нові інтонації.
 4. Імпровізувати мотив з двох – трьох звуків на склади «ля – ля», дорослий або друга дитина придумують свій мотив. Йде змагання: хто більше придумує поспівок.
 5. Закінчи мелодію.
 6. Придумай свою пісеньку на вірш який подобається.


                        Як правильно слухати класичну музику з дітьми
Всі знають, що класичну музику треба слухати в цілковитій тиші.
Спочатку, обрану музичну п’єсу треба дати дитині «програти». Хай він підіграє у такт мелодії на любому імпровізованому інструменті. Запитайте його, що він відчуває коли слухає музику. Запропонуйте дитині затанцювати свою фантазію під цю мелодію.
Тепер, коли дитина «відчула» мелодію тілом, знайшла її у собі за допомогою фантазії та емоцій, можна розповісти дитині, як слухають музику у концертних залах. Малюк за вашим проханням посидить тихенько, а ви запропонуйте йому пограти у «відгадайку».
Попросіть його назвати знайому йому мелодію серед незнайомих уривків. Побачите, як він зрадіє, коли почує «свою».
Тепер він готовий до прослуховування музики. Це стане для нього справжнім задоволенням, та з кожним новим прослуховуванням буде зв’язана купа позитивних емоцій.
Любіть свою дитину, приділяйте їй як можна більше часу, і тоді вона дійсно стане різнобічно розвиненою людиною.
                                                               Підготувала керівник музичний Кіосєва В.О.


 Як починати слухати музику з дитиною
Шановні батьки! Якщо Ви хочете, щоб серце Вашої дитини прагнуло до Добра, Краси, Людяності, спробуйте навчити її любити і розуміти музику! Вчить її, навчайтеся разом з нею! Фахівці з різних галузей дошкільної психології, педагогіки мистецтва радять починати займатися музикою вагітним мамам ще у період вагітності, а продовжувати зразу від народження дитини для формування гармонійної особистості засобами музики. Музичне мистецтво є джерелом духовності, засобом активізації всіх творчих здібностей дитини, звичайно за умов систематичних занять і не лише у дошкільних навчальних закладах, а і дома. Прихильники раннього виховання мистецтво рекомендують батькам не втратити можливість формування гарного смаку у малюків, розуміння ними характеру та образності музики, величезного естетичного впливу на всю психіку дитини, її позитивний та гарний настрій.
Обов’язковою умовою для формування естетичного музичного смаку має бути сформована родинна фонотека. До неї мають входити: записи класичної музики на фоні звуків природи — шуму струмка, моря, звуків лесу, спів пташок, пісні з улюблених мультфільмів, казки, колискові, український дитячий фольклор. Слухаючи музику разом з дитиною, ви переконаєтеся що зникає стурбованість дитини, її тривога, вона заспокоюється і розслаблюється.
У віці від першого року до трьох років у дітей починають проявлятися музичні здібності: емоційна чуйність, музичний слух, почуття ритму. На другому році життя діти можуть слухати невеликі музичні твори і не просто радіти, а й виражати свій емоційний стан – бадьорий, задерикуватий при слуханні пісні «Конячка» О. Тимчивої, спокійний, доброзичливий при слуханні пісні «Кішка» О. Александрова. У процесі формування музичного сприйняття перед фахівцями і батьками стоїть завдання привчати дітей прислухатися до мелодії, слів пісні й упізнавати її при повторному прослуховуванні.
Особливо важливою ланкою є формування музично-сенсорних здібностей у дітей раннього дошкільного віку є музичне переживання. В основі розвитку їхніх музично – сенсорних здібностей лежить слухання, розрізнення, відтворення чотирьох основних властивостей звуку – висоти, тривалості, тембру, сили. Розвиваючи музичний слух дитини слід впроваджувати включені музично – дидактичні ігри з певним змістом і правилами. В основі їх лежать навчальні завдання, спрямовані на освоєння різних властивостей музичного звуку. Дітям на другому році життя слід запропонувати дитячі інструменти та іграшки, з якими вони можуть пограти і потім угадати, який інструмент звучить, порівняти тихе й гучне звучання. Для дітей на 3 році життя музично – дидактичні ігри дещо ускладнюють. Ставиться завдання не лише розрізняти контрастні звучання, а й відтворювати їх. Наприклад, у грі «Чий будиночок?» дитині пропонується показати, як нявкає кішка (низький звук) або кошеня (високий звук). Вправи розвиваються залежно від поставленого дидактичного завдання й від психофізичних можливостей кожної дитини. Нерідко в дітей із церебральним паралічем характерні розлади емоційно-вольової збудливості, дратівливості, руховому розгальмуванню, в інших – у вигляді загальмованості, сором'язливості. Тому завдання підбираються індивідуально. Важливим елементом дітей першого – третього років із є виразне виконання музичного твору мамою, бабусею, татом. Разом з тим, при роботі з такими дітьми необхідні наочні прийоми, що залучають дитини до музики – показ іграшки. Дітям приємно слухати музику й дивитися на іграшку, про яку співається в пісні. Зорове сприймання образу сприяє розумінню змісту виконуваної пісні, її запам'ятовуванню. З цією метою застосовуються й персонажі лялькового театру, за допомогою яких інсценується зміст того або іншого твору.
Більш різноманітний музичний репертуар для дітей дошкільного віку допомагає зацікавити дитину музикою, викликати й підтримати її радісне хвилювання. У цьому віці зберігає своє значення використання іграшки як засобу, що викликає інтерес до виконуваних творів. Засвоєнню музики допомагають короткі пояснення, які виділяють найяскравіші художні засоби.
Музика сприяє активізації пізнавальної й розумової діяльності. Діти багато про що дізнаються, уважно слухаючи музику.
Але найголовніше – це «школа почуттів», що формується завдяки особливій властивості музики: викликати співпереживання слухачів.
Виховуючи маля, розвиваючи здібності, збагачуючи духовно, знайомлячи і зі складнішими творами, ви відкриваєте перед ними ще один шлях збагачення їхнього музичного досвіду.
Можливо, декілька порад фахівців музичного мистецтва допоможуть Вам і Вашої дитині ввійти в великий та чудовий світ музики.
1. Пам'ятайте про те, що любий музичний твір треба слухати уважно. Головне, безумовно, бажати слухати! Треба дуже постаратися уважно слідкувати за тим, що діється у музиці, від початку до кінця, нічого не пропускати. Музика завжди віддячить слухача, даруючи нові почуття, новий настрій, мабуть такий, якого ніколи не було.
2. Починати слухання треба з маленьких творів.
Це може бути вокальна музика (музика для голосу), або інструментальна (яка виконується на різних інструментах). Прислухайтеся до звуків, постарайтеся почути і розрізнити динамічні відтінки музичної мови, з'ясувати чи роблять вони виразним виконання музичного твору.
3. Безумовно, слухати вокальну музику легко, текст завжди підкаже, що хотів сказати композитор, якими думками поділитися.
4. В інструментальної музиці слів немає, але від цього вона не стає менш цікавішою. Слухайте з дітьми твори П.Чайковського, С. Прокоф'єва, Р. Шумана, В. Моцарта, О. Гречанінова та сучасних композиторів.
5. Час від часу необхідно повертатися до прослуховування вже знайомих творів.
6. Постарайтеся зробити слухання музики систематичними, відводьте для цього певний час.
7. Дуже корисно слухати одні й ті ж самі твори у виконанні різних солістів та колективів.
                                                               Підготувала керівник музичний Кіосєва В.О.


                       Поради для батьків щодо музично-естетичного виховання.


Музичне виховання - частина естетичного виховання дитини. Естетичне виховання проходить через ознайомлення дітей з різними видами мистецтва (музика, образотворче мистецтво, театр, хореографія, література, фольклор). Музика розвиває музичну культуру і формує позитивні якості особистості. Музика в більшій ступені, ніж інший вид мистецтва доступний дитині.
Як це прекрасно-знайомити дітей з музикою. Діти дуже люблять слухати. Треба більше і більше співати дітям без музичного супроводу, щоб вони не тільки слухали, але й розуміли, про що ця пісня, вслухувались в звучання слів та словосполучень.
Музика, як і художнє слово чи картина, повинна стати для дітей способом вираження почуттів, настрою. Слухання музики розвиває інтерес до неї, любов, розширює кругозір, підвищує музичне сприйняття. Музика для слухання буває вокального і інструментально. Це можуть бути пісні виконані батьками, чи музичні твори у грамзапису, ауді та відео записи. Для кращого запам’ятовування пісні чи музичного твору, можна асоціювати його з тим, що бачить дитина навкруг себе. Намалювати те, про що вона чула. Дуже гарно запам’ятовують діти пісні з мультфільмів, тому, що вони сприймають пісню образно, відносно того чи іншого героя. Батьки повинні вчити дитину любити пісню, насамперед народну пісню, тому що народна пісня має художньо-виховну цінність.
Для розвитку ритмічного сприйняття треба користуватись музичними інструментами. Але в домашніх умовах це можуть бути такі предмети: ложки, палички, камінці, капронові пляшечки чи коробочки, які наповнюють крупою, горохом, квасолею. І граючи на такому інструменті, дитина покращує виконання пісні і одержує велике задоволення.
Для розвитку танцювальних навичок - потрібно якомога більше розвивати у дитини потребу в рухах. Давати можливість розвивати танцювальну творчість, щоб дитина одержувала максимум задоволення.
Якщо музика викликатиме у вашої дитини позитивні емоції, вона сприйматиме навколишній світ гармонійно і оптимально.

Підготувала керівник музичний Кіосєва В.О.