методичний кабінет








            Наставником педагогічного колективу
(у тісній співпраці із завідувачем), в усіх 
його творчих пошуках є вихователь-методист 
Гончар Олена Олександрівна
освіта вища
звання «Старший вихователь»
стаж педагогічної роботи  - 35 років 




Школа молодого вихователя

20 жовтня 2021року  згідно річного та місячного планів ЗДО №40 відбулось перше засідання Школи молодого вихователя, яка нараховує цьогоріч 8 педагогів. 

     На засіданні детально розглянули питання пізнавального розвитку дітей дошкільного віку , а саме конструктора LEGO, що забезпечує найширші потреби дошкільника, спонукає до мислення, фантазування і дає дитині змогу відчути себе творцем.

Педагоги дізналися про низку можливостей для інтеграції LEGO-конструювання в освітній процес  які  має саме вихователь.

16 вересня в нашому закладі відбувся семінар – практикум «Дошкільнятам  - освіта  для сталого розвитку», на якому піднімалося питання, як сформувати в дошкільників та їх батьків поведінку зорієнтовану на сталий розвиток під час зміни у суспільстві.

Педагоги в  командах працювали дружно, обмінювались думками, обговорювали вправи, які їм найбільше сподобалися та які вони обов’язково будуть застосовувати їх у своїй роботі.

Для учасників семінару тема «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» виявилась цікавою та надзвичайно актуальною.

29 квітня 2021 року в закладі пройшов майстер-клас на тему: ” Впровадження інноваційних підходів  в практику фізкультурно-оздоровчої роботи з дошкільниками в контексті формування моделі здорової дитини”.

В ході майстер-класу педагоги розширили та систематизували власні знання щодо широкого використання методик та підходів на власній практиці,вдосконалили свою фахову майстерність та отримали неймовірний заряд позитивної енергії.

Інструктор з фізкультури Горягіна Олена Леонідівна ознайомила педагогів з сучасними вимогами до організації та проведення  фізкультурних  заходів, застосовуючи елементи інноватики.

Активізувавши творчий потенціал, педагоги з великим задоволенням висловлювали креативні думки, стрімку ініціативність щодо запровадження набутого досвіду  під час проведення  вищезазначеного заходу.

Усі учасники майстер-класу отримали позитивні емоції, заряд бадьорості, рекомендації щодо нових підходів до фізичного виховання дошкільнят та зробили для себе висновок, що світ врятує фізична культура, що буде грунтуватись на інтелекті, красоті і складності.



В рамках атестаційної компаніїї вихователь групи 4р.ж.  Асєєва О.В. 11 березня провела комплексне заняття з теми:  "Експедиція математичними стежинками" . 

Малята вчилися добирати предмети за 1-2 ознаками, розуміти зміст сполучника( і круглий і жовтий), класифікувати та систематизувати об’єкти  за однією з ознак. Вихователь враховувала рівень розвитку та здібності дітей, їх бажання і індивідуальні особливості та розподіляла матеріал  диференційовано.  

Були проведені досліди з вивчення властивостей предметів(тоне-не тоне, легкий-важкий і тд)

18 лютого в групі 5року життя "Ромашка" вихователь Гав'яз Д.В. провела атестаційне заняття на тему "Зимові мовленнєві витинанки". 

До дітей завітала гостя- Сніжинка-дивинка, з якою вони  подорожували по зимовому лісу. 

Діти шукали подружок Сніжинки, виконуючи різні завдання. 

Також діти слухали оповідання "Як дзвенять сніжинки" В. Сухомлинського та малювали за змістом твору,

  використовуючи нетрадіцийну техніку. 

                                Діти були активними, кмітливими та отримали багато вражень та емоцій.



В групі " Сонечка" 28 січня вихователем Школіною О.М. проведено  атестаційне заняття з логіко-математичного розвитку з елементами конструювання. 

Діти із задоволенням виконували всі завдання, які їм запропонувала Королева Математики, а за це пообіцяла показати шлях до солодких скарбів.

 Завдання були дуже складні : знаходили сусідів чисел, вправлялися в порядковій лічбі, викладали з ЛЕГО геометричні фігури та знаходили предмети потрібної форми навколо себе, 

порівнювали кількість предметів та ставили відповідні знаки, закріпили знання про дні тижня, їх послідовність.

Наприкінці заняття дітки знайшли свій скарб.


20 січня в ЗДО для підвищення професійного рівня пройшов майстер –клас «Світ у вимірі математики: Компетентнісний підхід до освіти дошкільнят», під час якого педагоги познайомилися з досвідом роботи своїх колег. Подорожували по станціях інноваційних технологій:  

ü Вихователь Асєєва О.В. познайомила з грами з логічними блоками Дьєнеша

ü Вихователь Ігнатченко Т.В. познайомила з методикою «Логіка світу» (Геометрію вивчаємо, її фігури всюди помічаємо) та 

арт-технологіїї практичного психолога Твердовської В.М.

ü Вихователь Івоніна О.В.  познайомила з   «Кругами  Луллія»

ü Вихователь Гав’яз Д.В.  познайомила з грою «Диво-квітка» із серії

розвиваючі ігри В.Воскобовича

 Під час успішної  подорожі педагоги  розвивали інтерес до оригінальних, інноваційно-ігрових технологій, ініціативу та  бажання застосовувати їх на практиці. 



13 січня 2021 року вихователем Заворотинською Н.С., 

в рамках атестаційної компанії проведено інтегроване заняття 

за твором Василя Сухомлинського 

«Зламана гілка».







Малята знайомилися  з народним символами України - калиною, з її цілющими властивостямиактивізували у словнику слова калина, червоний, зелений, намисто, гроно, листя, кущ.


При відтворені за ілюстраціями оповідання Василя Сухомлинського «Зламана гілка», малята розвивали мовленнєвий апарат, , спостережливість, увагу, діалогічне мовлення та зрозуміли, що природу гребе оберігати

Діти малювали штампами ягідки калини, наносячи крапки на задане місце  та вправлялися  у створенні колективної роботи

Малята добре справилися  із завданням та створили справжнє  диво: кущ калини з яскравими червоним гроно.


В рамках атестаційної компанії 24 грудня вихователем Асєєвою Оксаною Володимирівною   в групі " Дзвіночки" проведено заняття за творчістю В.Сухомлинського, на якому дітки згадали прочитані твори та ознайомилися з новим оповіданням письменника. 

Обмірковували, чому навчають людей ці твори. Також пограли в рухливу мовленнєву гру " Пустотливі кошенята ігри " Слово загубилося" , "Оціни вчинок". Діткам було цікаво та пізнавально.

22 грудня   практичний психолог Твердовська В.М. провела атестаційне заняття, яке було  спрямовано на розвиток позитивного емоційного сприйняття світу дітьми в режимі онлайн з  дітьми 5-го року життя, на якому були присутні члени атестаційної комісії ЗДО №40 та члени атестаційної комісії відділу освіти Бердянської міської ради.

Запропоноване заняття  включило в себе  комплекс вправ пошукового та творчого характеру, що допомогли Вікторії Миколаївни   у розв’язанні завдань емоційно-вольова сфери дошкільників.

Використання в роботі  пісочної арт технології, арт гри   - це робота з безсвідомим,  що допомогає розвитку міміки, пантоміміки, емоційної чутливості, дрібної моторики, сприйняття, уваги, нервово – м’язова релаксація, зняття емоційного напруження, 


а також отримана з малюнків дітей інформація – була використана психологом, як діагностичний матеріал для ознайомлення з дітьми та подальшої індивідуальної (за потреби) роботи.

В рамках атестаційної компанії 8 грудня вихователь Ігнатченко Тетяна Володимирівна провела інтегроване заняття (розвиток мовлення + нетрадиційне малювання) на тему "Зима", де діти закріпили зимові явища,повторили ознаки зими.

Грали в чудову гру "Снігова гірка",та виготовили  різнокольорові сніжинки,які малювали нетрадиційним способом по прихованій фарбі.

Емоції та настрій дітей були зимові.


В рамках підготовки до майстер- класу «Пошук  перлинок  моральності» в групі  «Капітошка» виховалем Помазан Т.В. 12 листопада проведено заняття на основі  оповідання В.О.Сухомлинського "ВЕЛИКЕ ТА МАЛЕ"

Малята переглянули картину «Корова та її теля», вчилися будувати відповіді на запитання за її змістом.

У грі «Знайди тваринку за тіню» знайшли спільні і відмінні ознаки у тварин. 

Малята послухали та переглянули  казку , вчилися називати  іменники, що означають малят тварин, птахів у родовому відмінку множини.З власного досвіду розповіли про своїх улюблених тваринок , які є в них вдома.

 
Сподіваємося, що малята зрозуміли, що

 Треба завжди  пам’ятати

І дорослим, і малятам,

Що нема таких тварин

І нема таких рослин,

Поблизу і навкруги,

Непотрібних зовсім вам!

Усі рослини і тварини вкрай потрібні для людини!



Вислів Сократа «заговори, щоб я тебе побачив» давно став афоризмом. Адже саме за манерою і грамотністю мовлення ми зазвичай судимо про рівень інтелекту людини. Однак не все однозначно. Чимало дорослих через те, що не навчилися змалку правильно вимовляти певні звуки, соромляться спілкуватися та висловлювати свої думки, отримують ярлики «мовчунів» і «тугодумів». Щоб запобігти цьому, важливо усунути наявні дефекти мовлення у дитини вже в дошкільному закладі

22 жовтня 2020р. в  "Калинці" для педагогів закладу пройшов обмін досвідом/ робота з коректурними таблицями «Скажи «ри-ба»: виправляємо вимову за допомогою коректурних таблиць»

Вихователями  Гусяк О.В. та Леженкіна В.Г. цікаво, доступно, практично, економно в часі було донесено переваги цієї технології. 

02 вересня 2020 року відбувся обласний онлайн-семінар з теми: "Вересневі зустрічі: науково-методичні засади діяльності дошкільної ланки освіти в 2020-2021 н.р." 

Завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України, член-кореспондент НАПН України, доктор психологічних наук, професор Піроженко Тамара Олександрівна надала свої рекомендації щодо вирішення освітніх завдань із використанням програмно-методичного комплексу «Впевнений старт». Представник видавництва "Генеза" Оксана Пісня презентувала методичний комплекс «Я буду вправним першачком».  Старший викладач кафедри дошкільної освіти Погрібняк Н.В., надала  рекомендації кафедри дошкільної освіти КЗ «ЗОШППО» ЗОР на 2020-2021 н.р.

Напрями роботи ЗДО №40 Калинка"                на 2020-2021 н.р.

Враховуючи аналіз освітньої і методичної роботи у 2019-2020 навчальному році,  на виконання програм досягнення і перспективи розвитку закладу на 2020-2021 навчальний  рік, діяльність педагогічного колективу буде спрямована на розв’язання наступних ПРІОРИТЕТНИХ ЗАВДАНЬ:

1.Розпочати роботу щодо формування комунікативно-мовленнєвої та математичної компетенцій дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій.

 2.Оптимізувати ефективну організацію освітнього процесу з виховання духовно, соціально, психічно і фізично здорового маленького громадянина України шляхом особистісно зорієнтованої педагогіки співробітництва з батьками, громадскістю.

 3.Удосконалювати зміст  дошкільної освіти засобами інноваційних технологій інтегративного підходу  (SТRЕАМ лабораторія, LEGO технології).

 ГОЛОВНИМ ЗАВДАННЯМ ДІЯЛЬНОСТІ МЕТОДИЧНОЇ СЛУЖБИ на 2020-2021 навчальний рік є:

1. Створення умов для вдосконалення пізнавально - інтелектуальної діяльності дітей дошкільного віку шляхом розвитку креативного потенціалу педагогічних кадрів

2.Забезпечення наступності у впровадженні особистісно орієнтованої моделі освіти в дошкільній та початковій ланках освіти.

3. Вдосконення процесу використання методу проектів з метою активізації пізнавальної активності дитини.

 НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ТЕМА:

Формування екологічної свідомості, навичок практичного життя, готовності до взаємодії з навколишнім світом.

Реалізація соціально-екологічного проєкту «Формування природничо – екологічної компетентності сучасного вихованця закладу дошкільної освіти»

                                                       ***********************

Підвищення теоретичного рівня і фахової підготовки педагогів ЗДО

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової майстерності забезпечити участь педагогів закладу у курсовій перепідготовці:

- Гав’яз Д.В.(вихователь)

- Гусяк О.В.(вихователь)

- Помазан Т.В.(вихователь)

- Заворотинська Н.С.(вихователь)

- Потапенко О.О.(керівник муз.)

2.З метою підвищення якості освіти в ЗДО  та  професійної майстерності педагогів провести атестаційну компанію:

2.1.Атестаційній комісії вивчити систему роботи педагогів, які підлягають атестації:

- Асєєвої О.В. .(вихователя)

- Заворотинської Н.С. (вихователя)

- Школіної О.М.(вихователя)

- Міхової І.В. (вихователя)

- Твердовської В.М. (практичного психолога)

 2.2. видати наказ по ЗДО за результатами атестації, ознайомити педколектив з наслідками атестації.



                     ПІДСУМКОВА ПЕДАГОГІЧНА РАДА

1 липня  2020 року в закладі відбулася підсумкова педагогічна рада «Результат роботи – життєва компетентність дошкільника», метою якої було  визначити ефективність рішення річних завдань педколективом. 
 На педраді були підведені підсумки 2019-2020 н. р., затверджені пріоритетні напрямки роботи на 2020-2021 н. р., був проведений аналіз результатів  співпраці з родинами,  соціально-морального розвитку особистості.

Вихователі всіх вікових груп, спеціалісти (психолог, інструктор з фізкультури, керівники музичні,педагог соціальний) презентували досягнення професійної майстерності та самоосвітньої діяльності під час карантину.
Педрада пройшла дуже продуктивно, насичено, змістовно, невимушено, в формі обміну досвідом та ділового партнерства всіх педагогів.

Бажаємо  всім творчих успіхів і удачі в подальшій роботі.

                                  
На карантині всі вихователі  займаються самоосвітою приймаючи участь у вебінарах, семінарах та  розробляють різні дидактичні ігри, а саме:
               ➤         
                                РИЖАК ЛІЛІЯ ПАВЛІВНА
 
 дидактичні ігри
**************************                                   
                    ➤ БРОВЧЕНКО ОКСАНА ЛЕОНІДІВНА
 
**********************
          ➤ОПАРА  АЛЬОНА   МИКОЛАЇНА
дидактичні игри
***************
             ➤ГАВ’ЯЗ  ДАР’Я  ВІКТОРІВНА
 розвиваючі ігри
***************
     ➤ПОТАПЕНКО АННА ВІКТОРІВНА
 дидактичні ігри
**********************
      ДУНЕЦЬ ТЕТЯНА ВЯЧЕСЛАВІВНА



 Розвивально-дидактичні ігри

********************************************
ІВОНІНА ОЛЕНА ВАЛЕРІВНА 










*****************
 ПОМАЗАН  ТЕТЯНА  ВІКТОРІВНА

               


 дидактичні ігри

 консультації

*****************************
               ➤ШКОЛІНА  ОЛЬГА  МИКОЛАЇВНА
********************
            ➤ ЗУБАШЕВА ОКСАНА ВІКТОРІВНА
***************

➤ВАСИЛЬЦІВ ВІКТОРІЯ ВІКТОРІВНА

ШАНОВНІ ПЕДАГОГИ!

Рекомендую вам пройти разом зі мною онлайн - курс «Підвищення кваліфікації педагогічних працівників: нові вимоги і можливості» для підвищення свого  кваліфікаційного рівня на платформі PROMETHEUS

На Prometheus відкрито реєстрацію на безкоштовний онлайн-курс «Підвищення кваліфікації педагогічних працівників: нові вимоги і можливості» - https://courses.prometheus.org.ua/…/course-v1:Prometh…/about. Курс створено учасниками робочої групи з питань професійного розвитку педагогічних працівників МОН, яка розробляла зміни до «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників».
Лектори курсу на конкретних прикладах розкажуть, як і де обирати програми підвищення кваліфікації, на що звертати увагу під час розробки таких програм, укладання планів для ЗЗСО та ухвалення рішення про визнання результатів підвищення кваліфікації, як заповнити всі необхідні документи та загалом якнайкраще спланувати професійне зростання педагогів – з урахуванням усіх потреб та фінансових можливостей.
Також в курсі ви знайдете галочкові списки (чек-листи), зразки документів, корисні матеріали для ширшого розуміння питання, консультаційне вікно, а також тести за найпоширенішими ситуаціями й помилками. Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про підвищення педагогічної кваліфікації, що відповідає всім новим вимогам!
Основна команда курсу:
Олександр Елькін - голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», радник міністерки освіти і науки України.
Олена Масалітіна - віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», радниця міністерки освіти і науки України.
Галина Титиш - очільниця ГО «Смарт освіта», співзасновниця ГО «Батьківський контроль», засновниця і екс-редакторка ресурсу «Українська правда. Життя».
Іван Примаченко - співзасновник платформи масових відкритих онлайн-курсів «Prometheus».
Запрошені спікерки:
Любомира Мандзій - виконуюча обов'язки міністерки освіти і науки України.
Лілія Гриневич - провідна експертка з освітніх політик, міністерка освіти і науки України (2016 – 2019 рр.).
Ганна Новосад - міністерка освіти і науки України (2019 – 2020 рр.).
Ми звертаємося до вас з проханням поділитися цією новиною, щоб якомога більше освітян дізналися про цю безкоштовну можливість краще розібратися з новими правилами підвищення кваліфікацію та отримати сертифікат нового зразка на платформі Prometheus!
                                     інформація вихователя-методиста Гончар О.О.







На виконання наказу  Міністерства освіти і науки України від 26.03.2020 № 458  та листа-роз’ясненнія МОНУ  від 27 03. 2020 року у зв’язку з карантином 30.03.2020 році в закладі пройшло засідання атестаційної комісії  в режимі онлайн конференції.
На атестаційній комісії були присутні члени атестаційної комісії , згідно з наказом ЗДО №40 : Міхова І.В.(голова АК ЗДО), Гончар О.О.(зам. голови  АК ЗДО), Опара А.М.(секретар АК), Вороніна А.А., Гав’яз Д.В.,Кіосєва В.О.,Чернокальська З.П.
















В ході проведення атестації педагоги Бровченко О.Л., Гусяк О.В, Леженкіна В.Г., Силенко М.М., Потапенко О.О.  надали методичні паспорти та презентації, в яких систематизували матеріали про їх роботу в міжатестаційний період. А також поділилися своїми досягненнями в роботі з дітьми, передачі досвіду роботи колегам, окреслили перспективи в подальшій діяльності. 

Ми живемо у потужному інформаційному потоці. Щодня, щогодини та щохвилини ми опрацьовуємо безліч різноманітної інформації. Кількість повідомлень зростає щодня. Рух інформаційного потоку не спинити. Наше завдання – не потонути у щоденному вирі. Ми маємо усвідомити та підкорити цей потік.
Для освітян ці процеси важливі ще й тим, що наші учні подекуди знають про сучасні інформаційні технології більше за своїх вчителів.
Саме тому медіаосвіта освітянської спільноти надзвичайно важлива.
Ми маємо не тільки знати, які небезпеки несуть із собою цифрові технології та як на нас впливає інформаційний тиск. Надзвичайно важливо вміти захищатися від цих небезпек і користуватися можливостями, які надають медіа. І не тільки самим вміти, але й вчити цьому наших дітей.
Курс містить багато корисних інструментів, які можна використовувати для формування позитивного іміджу закладу освіти, у процесі спілкування з медіа та ефективного використання медіаресурсів у освітньому процесі.
інформація вихователя-методиста Гончар О.О.


Щоб провести карантин з користю Міністерство освіти і науки України на своїй сторінці у Фейсбук опублікувало перелік джерел, за допомогою яких можна безкоштовно навчатися:








Доступна освіта https://dostupnaosvita.com.ua/
ЗНО-ОНЛАЙН https://zno.osvita.ua/
Відкритий Університет Майдану https://vum.org.ua/
Lingva.Skills https://lingva.ua/
Hogwarts is here http://www.hogwartsishere.com/


“Довгий шлях починається з першого кроку” не просто вислів китайського  філософа  Лаоцзи; це — глибока життєва філософія і кредо  педагогів ЗДО №40 «Калинка».

В рамках підготовки до всеукраїнського фестивалю гри, навчання та натхнення Play Fest 2020 в закладі пройшов майстер-клас для педагогів «Мотивація досягнення цілей».
Мотивація досягнення цілей –це прагнення до поліпшення результатів, незадоволеність досягнутим, наполегливість у досягненні мети, тобто прагнення до успішності, до Успіху. Вихователь-методист  Гончар О.О. запропонувала педагогам визначити рівень цієї мотивації за допомогою тесту «Чи спрямована Ви на Успіх людина?»
Педагоги розглянули питання участі у фестивалі, ознайомились з положенням конкурсу та намітили  подальші напрямки роботи на шляху до успіху разом з LEGO.
Масу позитивних емоцій отримали педагоги у роботі в командах «Побудуй історію успіху  Маршмеллоу» , 




сформулювали та розробили перспективний план до проекту  «Історія успіху концерна Mercedes-Benz».
Відповідно до річного плану роботи,  вихователь молодшої групи "Ромашка", Гав'яз Д.В., поділилася з колегами своїм досвідом щодо проведеного егологічного проекту з дітьми за темою "Дари осені" (овочі та фрукти). 
Завдяки проведеним заходам під час проекту розширилися уявлення дітей про овочі та фрукти, про їх  зовнішні ознаки, де вони ростуть, і їх роль в збереженні і зміцненні здоров'я.

27 листопада в  «Калинці» пройшла педагогічна рада з теми “STREAM – освіта як новий інтегрований підхід до навчання та виховання дітей дошкільного  віку»
Метою проведення засідання стало розкриття поняття «STREAM – освіти», пріоритетів та можливостей впровадження її як в дошкільну освіту так і в освіту початкової школи”.
Під час засідання педагогами було визначено, що «STREAM – освіта» зорієнтована на цінності та інтереси дитини, на ампліфікацію дитячого розвитку, взаємозв’язок усіх сторін життя, формування культури інженерного мислення (презентація вихователя Рижак Л.П.).
 Модератор педагогічної ради   вихователь-методист Гончар О.О. ознайомила всіх присутніх з технологію STREAM = Science, Technology, Reading+ Writing, Engineering, Arts and Mathematics— акронім слів — природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистецтво, математика.
Педагоги приймали активну участь в обговорення, ділилися враженнями, відпрацьовували практичні навички в іграх, що розвивають когнітивний розвиток дитини через використання інноваційних технологій (вихователь Силенко М.М.), розвиток креативності в ліпленні (вихователь Івоніна О.В.), розвивальна дошка «Геометрик» ( інформація Потапенко А.В.), математичний  флексагон  (вихователь гав’яз Д.В.) та  перетворювалися на чарівників  в роботі з грою «Дженга» ( інформація Школіна О.М)
     В рамках тижня гри в ЗДО №40 13 листопада  пройшла творча вітальня педагогів з теми: « Виховання ініціативності — запорука самореалізації   дитини», метою якої було підвищення  рівня  знань та умінь щодо виховання базових якостей особистості в сюжетно-рольовій грі.
В  теоретичному  блоці педагоги удосконалювали педагогічну майстерність: збагатили  знання про методи, прийоми та способи керівництва сюжетно-рольовою грою
В практичному блоці вчилися  розв’язувати суперечливі ситуації, які виникають під час дитячих ігор.
Вихователі розробили пам’ятку  «Як створити сприятливі педагогічні умови» для розвитку сюжетно-рольової  гри та  модель виховання особистості в грі

30 жовтня  в нашому садку відбувся  тренінг «Освітні методики the LEGO Foundation. Шість цеглинок 2.0»  для педагогів закладу, як учасниць всеукраїнського проекту «Сприяння освіті».

Метою тренінгу є сприяння розвитку якості освіти через всебічний розвиток дитини, зокрема компетентностей, необхідних для навчання протягом життя та становлення педагога-фасилітатора, який прагне відійти від педагогіки копіювання, шаблонування, 
практики однієї правильної відповіді та нав’язування свого бачення дитині. В основу взаємодії дорослого і дитини покладено підхід «навчання через гру».

Вихователь-методист Гонар О.О. розкрила нові прийоми та технології навчання за допомогою наборів LEGO.
Педагоги мали можливість відчути позитивний вплив гри, як системи, методу, інструменту навчання та ключової форми взаємодії педагога і дитини, на розвиток мовлення, мислення, вміння працювати в команді та спілкуватися один з одним.

23 жовтня 2019 року  в «Калинці» згідно річного плану роботи відбувся брифінг для педагогів   на тему: «Щоб зростали діти працьовиті»
Вихователь Кузьміна А.С. ознайомила колег з основними положеннями трудового виховання, відповідно до БКДО. Генерозова Н.О нагадала педагогам види дитячої праціамообслуговування, господарсько-побутова праця, праця в природі, ручна (художня) праця) та форми  її організації оручення, чергування, колективна праця). Вихователь Гав’яз Д.В.провела квест-гру «Будь уважним» щоб привернути увагу вихователів до важливості трудового виховання дошкільників.
 
Ведучим вдалося залучити педагогів  до активної участі ; а найголовніше визначити план роботи по вихованню  в дітей поваги до праці та потреби трудитися.



З метою підвищення рівня професійної компетентності педагогів щодо завдань і напрямів патріотичного виховання дошкільників 10 жовтня 2019 року в «Калинці» пройшов семінар-практикум «Впроваджуємо  патріотичне виховання в освітнью  роботу закладу» 
Музичні керівники Кіосєва В.О. та Потапенко О.О. підготували не лише змістовний матеріал, що сприяв розширенню  та уточненню знань щодо принципів, методів, прийомів і форм роботи з дітьми з патріотичного виховання засобами музики, але і  застосували практичні вправи.
Вихователь Бровченко О.Л. завершила семінар спільною дискусією, щодо осучаснення подачі матеріалу дітям за даною темою. 
15 травня в ЗДО №40  пройшов проблемний семінар:  «Комунікативно – мовленнєвий розвиток дошкільників», мотою якого було : створення  умов для розвитку комунікативної культури педагогів. 
Вихователь Гусяк Ольга Василівна за допомогою ігрових методів навчання розкрила перед педагогам навички ефективної взаємодії.
Педагоги  систематизували знання педагогів щодо змісту Базового компонента дошкільної освіти, формування їх професійних умінь щодо використання ефективних підходів для розвитку мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку; вдосконалення педагогічної майстерності вихователів.


    Виховання любові до Батьківщини, до своєї Вітчизни – завдання надзвичайно складне, особливо коли мова йде про дітей дошкільного віку.
 

Саме тому, з метою розширення та підвищення рівня знань вихователів щодо питань національно-патріотичного виховання дошкільників в умовах сьогодення, 24 квітня  2019 року в нашому закладі пройшов семінар  на тему: «Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності».

Директор Міхова І.В.  наголосила, що питання патріотичного виховання дітей на сьогоднішній день  особливо актуальне, а патріотизм виховують ще з колиски, з перших років життя. Тому дуже важливо закласти в душу вихованців зернятка знань з яких проростуть паростки добра, мудрості та любові до рідної Батьківщини.
Семінар проходив за активної участі всіх педагогічних працівників. На практиці були відпрацьовані теоретичні знання з даної теми. Під час ділової гри педагоги пригадали форми і методи організації роботи, основні завдання з патріотичного виховання дошкільників. Вихователі у практичній частині семінару мали можливість дати свої пропозиції щодо розробки педагогічного проекту «Виховуємо патріотів».





Всі працівники «Калинки» впевнені, що своїми знаннями та власним прикладом ми зможемо виховувати гідних громадян України, адже для цього ми і працюємо.
 19  березня 2019 року в ЗДО №40 «Калинка» згідно Закону України "Про дошкільну освіту", Типового положення про атестацію педагогічних працівників зі змінами (ст. 34), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України віВиховання любові до Батьківщини, до своєї Вітчизни – завдання надзвичайно складне, особливо коли мова йде про дітей дошкільного віку від 20.12.2011 року № 1473 із змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013 року № 1135 «Про внесення Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», наказу по ЗДО «Про атестацію педагогічних працівників в ЗДО №40 2018-2019 навчальному році»  проведено атестацію педагогічних працівників.
Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу. 
     Найбільш повно та яскраво вихователі проявилися в ході творчих звітів. Кожен із них продемонстрував свою методичну та фахову майстерність, вміння володіти аудиторією, вільно висловлюватися. Присутня на засіданні Лисенко Л.В. (завідувач сектору дошкільної та позашкільної освіти) відзначила високий рівень оформлення матеріалів, які накопичені за атестаційний період педагогами у своїх методичних папках.
          В процесі атестації педагоги провели ряд колективних переглядів, педагогічних рад, виступали на батьківських зборах, звітували щодо своєї професійної діяльності перед колективом. Атестаційна комісія працювала згідно перспективного плану роботи, своєчасно велися протоколи засідань атестаційної комісії. 
          Атестація пройшла без скарг і порушень, дала змогу виявити сильні та слабкі сторони в роботі педагогів, внесла певні корективи в професійну діяльність педагогів.




Педрада по екологічному вихованню
З  метою підвищення професійної компетентності педагогів з питання  екологічного виховання дітей  27  лютого  2019 року  в  «Калинці» була  проведена  педагогічна  рада з елементами тренінгу  за темою«Формування емоційно-значимої поведінки дітей  у  природному оточенні».   
У доповіді, яка супроводжувалась електронною презентацією , ігровими  та  інтерактивними вправами ,  вихователем-методистом  Гончар О.О. була проаналізована  робота педагогів закладу   з  екологічного виховання та екологічної освіти. А також були намічені  шляхи  вдосконалення корекційно-виховної роботи  в даному напрямку,    завдання щодо розвитку творчого  потенціалу педагогів, їхньої  компетентності  у сфері екології,   та створення  в  колективі ситуації творчого пошуку ефективних форм і методів у роботі з дітьми.
В практичній частині,  з питань основних засад, змісту, форм, методів екологічного виховання  власним  досвідом  роботи   з формування у дітей ціннісного ставлення до природи   поділилась  вихователь Чернокальська З.П.


Вихователі  Стояновська Х.А.,Опара А.М., Ігнатченко Т.В., Івоніна О.В. при захисті  дитячих дослідницьких проектів  «Світ навколо мене і я його частинка» показали ґрунтовні знання  з проблемного питання ; 
вихователь Межуєва Т.М., Помазан Т.В. презентували  плакати «Природа в небезпеці»  та давали правильні, змістовні  та швидкі відповіді на питання колег.
При проведенні  з педагогами інтерактивної вправи  «Природа у моєму житті» були визначені спільні цінності, які мають стати  основою  у роботі   щодо формування позитивного ставлення до природи самих педагогів та їхніх вихованців 
Педрада пройшла цікаво та плідно, кожний зміг взяти для себе щось важливе та корисне. Нам, педагогам закладу , є чим пишатися, але і є над чим працювати. Прийняті рішення є планом наступної діяльності з метою пожвавлення роботи з екологічного виховання в системі  всебічного розвитку дітей.



22.02.2019 року в ПНВК  «Капітошка» пройшло методичне об’єднання вихователів-методистів м. Бердянська  “STREAM – освіта як новий інтегрований підхід до навчання та виховання дітей дошкільного  віку»
Метою проведення засідання стало розкриття поняття «STREAM – освіти», пріоритетів та можливостей впровадження її як вв дошкільну освіту так і в освіту початкової школи”.
Під час засідання учасниками було визначено, що «STREAM – освіта» зорієнтована на цінності та інтереси дитини, на ампліфікацію дитячого розвитку, взаємозв’язок усіх сторін життя, формування культури інженерного мислення.
Модератор методичного об’єднання вихователь-методист ЗДО №40 Гончар О.О. ознайомила присутніх з технологію STREAM = Science, Technology, Reading+ Writing, Engineering, Arts and Mathematics— акронім слів — природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистецтво, математика.
Слухачі, вихователі –методисти дошкільних закладів міста, приймали активну участь в обговорення, ділилися враженнями, відпрацьовували практичні навички в іграх, що розвивають когнітивний розвиток дитини через використання технології «6 цеглинок 2.0», розвивальна дошка «Геометрик», математичний  флексагон  та  перетворювалися на чарівників  в роботі з грою «Дженга»
14 лютого на базі ЗДО №39 відбувся супроводжуючий тренінг «Освітні методики the LEGO Foundation. Шість цеглинок 2.0»  для педагогів учасників всеукраїнського проекту «Сприяння освіті».
Метою тренінгу є сприяння розвитку якості освіти через всебічний розвиток дитини, зокрема компетентностей, необхідних для навчання протягом життя та становлення педагога-фасилітатора, який прагне відійти від педагогіки копіювання, шаблонування, практики однієї правильної відповіді та нав’язування свого бачення дитині. В основу взаємодії дорослого і дитини покладено підхід «навчання через гру».
Тренер The LEGO Foundation Черевічна Олена  розкрила нові прийоми та технології навчання за допомогою наборів LEGO.
 Педагоги мали можливість відчути позитивний вплив гри, як системи, методу, інструменту навчання та ключової форми взаємодії педагога і дитини, на розвиток мовлення, мислення, вміння працювати в команді та спілкуватися один з одним.



Конструктори LEGO на сьогоднішній день є незамінним матеріалом для занять в нашому  закладі.
Вихователі почали використовувати LEGO-конструктори практично на всіх видах занять педагогічного процесу бо LEGO-технологія цікава тим, що, базуючись на інтегрованих принципах, об’єднує в собі елементи гри та експериментування.
В групі 5р.ж. «Капітошка» вихователь Помазан Т.В. разом з малятами допомогли їжачку побороти хвороби 
та виготовили для нього та його друзів корисні овочі та фрукти з LEGO наборів.
В середній групі "Веселка" вихователем Чернокальською З.П.проведено заняття з використанням інноваційних технологій ТРВЗ та LEGO «Сторінками улюблених казок»
Діти вчились творчо та нестандартно мислити, знаходити відповіді на винахідницькі завдання, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
«Казка брехня та в ній натяк, добрим молодикам – урок

 Я АТЕСТУЮСЬ  

В рамках атестаційної компанії в ЗДО №40 проведено ряд занять.

22 січня  в групі «Суничка» вихователь  Гончар О.О. провела  захід з батьками  «Здорова дитина – щаслива родина» ,на якому ознайомила батьків з методикою « Музика з мамою». Методика  раннього розвитку  формує  у малят  активну соціальну позицію та   мотивацію до збереження власного здоров’я.
Протягом заходу відчувалась гарна тепла атмосфера, яка супроводжувалась веселим сміхом малят та завзятим настроєм усіх учасників.
Показ закінчився гарним висловом Артура Шопенгауера: «Здоров’я настільки переважає решту благ життя, що здоровий жебрак щасливіший за хворого короля».

6 лютого вихователем Опарою А.М. проведено заняття «Подорож краплинки», 
де діти за допомогою дослідів розширювали та систематизували свої знання про воду та її властивості. 
Познайомилися  з краплинкою, як елементарною частинкою води, прослідкували її мандри /кругообіг в природі/

14 лютого відбулося заняття «Зоряне небо», на якому малята здійснили подорож Всесвітом: 
отримали позитивний настрій від спілкування з сонячною системою, а  щоб запам’ятати  ці враження на довгий час – створили власноруч –  гратографії (гравюри) зоряного неба


7 лютого в середній  групі «Веселка» вихователь Чернокальська З.П. повела заняття за участю батьків «На гостини до зайців».
Малята закріпили поняття «корисні» та «некорисні» продукти.
Разом з батьками шанували українську  кухню, батьки підготували презентацію українських страв.
На останок діти разом з батьками прийняли участь у «Майстер-шефі: «ВАРЕНИКИ».
Справжнє тісто, картопля, качалки!  Завдання  разом з матусею наліпити вареники було захоплюючим для кожної дитини.
А які смачні вареники що наліпили малята своїми руками.
Щасливі обличчя дітей, батьків!
Як це важливо для дитини, коли поряд з нею працює та підтримує матуся.
 
18 грудня 2018 року в місті Запоріжжі відбулася  зустріч з вихователями - методистами ЗДО Запорізької області  (учасниками проекту «Сприяння освіті» )щодо підсумків 1- го півріччя 2018- 2019 року в якому прийняла участь вихователь-методист нашого закладу Олена Олександрівна Гончар.
Педагогів  радо зустрів  ЦДЮТ  Шевченківського району  на вулиці  Чарівній, де зустрілися однодумці, які з радістю грали  з ЛЕГО, будували , фантазували, створювали нові цікаві машинидля здійснення новорічних бажань.
та переглянули участь  закладу в" Brick mate".

 Чекаємо на нові зустрічі!

12  грудня  2018 року відбувся тренінг для педагогів закладу в рамках проекту "Вчимося жити разом".
 Тренер Вікторія Миколаївна Т. (практичний психолог) ,нагадала   учасникам  завдання проекту,  ознайомила з очікуваними результатами та планом впровадження проекту у дошкільному закладі.
Педагоги  мали можливість відпрацювати заняття за програмою, обмінятись досвідом, а головне-знайти однодумців.
Педагоги відмітили  актуальність проекту та необхідність і надали його впровадження в закладі.


22.11.2018  в нашому закладі «Калинка» відбулася педагогічна рада з теми: «Інтеграція   сучасної  інноваційної LEGO – технології в освітній процес»,
метою якої був  обмін досвідом роботи та особистими враженнями щодо чинників, що впливають на мотивацію до інноваційної діяльності та заважають впровадженню інноваційних технологій
Всім відомо, що конструктори LEGO на сьогоднішній день є незамінним матеріалом для занять у дошкільних установах. LEGO – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, яка широко використовує тривимірні моделі реального світу в предметно-ігровому середовищі в процесі навчання та розвитку дитини дошкільного віку.

Під час зустрічі вихователь-методист Олена Олександрівна Г. підготувала для педагогів презентацію: відповіді на питання виникнення конструктора LEGO, його значення,  використання конструктора у різних видах діяльності дошкільнят.
Використання конструктора LEGO дозволяє малятам вчитися граючи і навчатися в грі, яка є найважливішим супутником дитинства. У цьому переконалися учасники педради, які  перетворилися на дітей та виконували завдання старшого дошкільного віку , яке провела вихователь Тетяна Володимирівна  І.  
Присутні побачили, як в ході заняття, підвищується комунікативна активність кожної дитини, формується вміння працювати в парах, в групі, відбувається розвиток творчих здібностей, підвищується мотивація до навчання.
Для ознайомлення педагогів з використання ЛЕГО  в емоційному аспекті педагог соціальний Тетяна Володимирівна С. провела з педагогами ранкові зустрічі.
Наприкінці зустрічі вихователь-методист Олена Олександрівна Г. підвела підсумки педагогічної ради і та  ознайомила присутніх з рекомендаціями.

На виконання річного плану в листопаді місяці були організовані колективні перегляди режимних моментів та інтегрованих занять з використанням інноваційних LEGO – технологій.
В групі «Капітошка» діти допомагали тваринам знайти своїх батьків, визначилися з геометричними фігурами за їх описовими оповіданнями, зуміли за цифрами побудувати будиночки для цуценят та їх погодувати .
У старшій групі "Вишенька" діти закріпили вміння складати число з двох менших в межах 6 за допомогою LEGO  sistem;  формувати вміння лічити прямою та зворотною лічбою , вправлялися в розв'язуванні прикладів в межах 6.
В старшій групі «Ромашка» пройшло заняття з розвитку логіко-математичної компетенції із використанням ЛЕГО наборів .Д іти приймали участь у випробуваннях  від королеви Математиці: порівнювали Лего-цеглинки за кількістю, складали з них цифру 4, закріпили утворення числа 4.
В старшій групі «Ведмедики» пройшла колективна праця де діти вдосконалювали трудові навички і вміння в процесі праці: 
в  ляльковому куточку; 
в куточку настільно-друкованих ігор;
 в куточку природи .
15 листопада  в нашому закладі проведено тренинг «Соціалізація - основа успішного розвитку особистості дошкільника»
Педагогом соціальним  Тетяною Володимирівною С.були організовані вправи на  підвищення рівня педагогів щодо проблеми соціалізації дошкільників.
Педагоги закладу  презентували проекти  власної діяльності  щодо успішної  соціалізації  дошкільників, 
активно грали в  ігри на  виховання культури спілкування














Вихователем-методистом Гончар О.О. надано рекомендації з використання  ігрових посібників 
у вихованні у дітей культури спілкування між дітьми та дорослими.





З 19 по 23 листопада в нашому закладі  проходить «Тиждень правового виховання».
         

Основними завданнями проведення цього тематичного тижня є:
– Поповнення і систематизація теоретичного, методичного  та  практичного матеріалу з проблеми правової  освіти;
–  Формування правової компетентності дошкільників;
– Узагальнення знань педагогічних працівників з даного питання;

–  Педагогічна і правова освіта батьків.
План проведення тижня з правового виховання
Назва заходу
відповідальні
1.
Ознайомлення з планом роботи
Вихователь-методист Гончар О.О.
2.
Анкетування для педагогів«Що я знаю про права дитини?»
Вихователь-методист
Гончар О.О.
3.
Консультації: «Конвенція ООН про права дитини» «Методи виховання правової культури»
Вихователь-методист
Гончар О.О.
4.
Виставка дидактичних ігор та вправ з правового виховання
Вихователі
5.
Збагачення методичного кабінету інформаційними та дидактичними матеріалами
Вихователь-методист, вихователі
6.
Заняття «"Моє гарне ім'я"»
Вихователі 6р.ж.
7.
Бесіда з дітьми на тему: «Конвенція ООН про права дитини»
Вихователі
8.
Ігри та вправи з дітьми з правового виховання
Вихователі
9.
Розгляд ілюстрацій та розповіді вихователя за статтями Конвенції ООН «Про права дитини»
Вихователі старших груп, музкерівник
10.
Заняття  «"Ми діти однієї планети"»
Вихователі  старшої групи
11.
Виставка дитячого малюнку «Я маю право на освіту»
Вихователі, діти
12.
Анкетування батьків на тему «Що ви знаєте про права дітей»
Вихователі, батьки
13.
Консультація «Один дома»
Вихователі раннього віку
14.
Пам’ятки батькам з правового виховання
Вихователі
15.
Семінар «Соціалізація - основа успішного розвитку особистості дошкільника»
Соціально-психологічна служба



16 листопада  2018 р. в ЗДО №40  «Калинка» пройшло методичне об’єднання вихователів-методистів міста Бердянська за темою «Підхід «Навчання через гру», зокрема з наборами Лего в освітньому середовищі ЗДО та НУШ»
Під час засідання вихователь-методист Гончар О.О. ознайомила учасників з інтеграцією ЛЕГО- конструювання в освітній процес закладу, адже ЛЕГО-педагогіка досить популярна у всьому світі. 

Використання улюбленого дітьми конструктора дозволяє вчитися граючи і навчатися в грі, яка є найважливішим супутником дитинства.

З метою ознайомлення з особливостями інтеграції, тренером проекту «Сприяння освіти» по Запорізькій області Черевічною О.А.
проведено тренінг з методик  компетентісного навчання «Шість цеглинок» (порівняння програм «Шість цеглин в освітньому просторі школи» та «Шість цеглинок в ЗДО».
 З  вихователями - методистами проводилися дидактичні ігри та вправи з використанням наборів LEGO, які вони зможуть застосувати в роботі з педагогами, дітьми,батьками.
Висловлюємо щиру вдячність всім учасникам за активну участь у заході!
18 квітня 2018 року в нашому садку відбувся одноденний базовий тренінг «Безмежний світ гри з LEGO» для педагогів закладів дошкільної освіти міста, що приєдналися у 2017 році до проекту «Сприяння освіті» в рамках Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та theLEGO Foundation (королівство Данія). Географія проекту налічує 8 областей України, серед яких і наше місто.



Тренер Олена Черевічна  побудувала роботу тренінгу таким чином, щоб якнайширше показати можливості LEGO та перспективи його використання в освітньому просторі.
На ньому педагоги мали змогу обмінятися досвідом, навчитися новим технологіям та обмінялись ідеями щодо впровадження LEGO технологій.

Педагоги ставили цікаві запитання тренеру і продемонстрували свою готовність використання LEGO матеріалу на повну потужність.
Під час проведення тренінгу  учасники стали генераторами нових ідей. 
 











Тренер Олена Черевична спонукала педагогів використовувати у роботі підхід "навчання через гру", 
розкрила практичні підходи, надала методичні поради для всебічного розвитку дошкільників та становлення педагога - творця, який прагне відійти від педагогіки копіювання, шаблування, практики нав'язування дитині свого бачення. 
Дякуємо за корисні поради.
Згідно з річним планом роботи ЗДО №40 «Калинка» 11 квітня 2018 року відбувся педагогічний тренінг «Екологічне виховання дітей дошкільного віку»
        
Родзинкою освітньої роботи нашого закладу є екологічне виховання дітей. Враховуючи, що заклад  дошкільної освіти «Калинка» багато років співпрацює з Будинком Дитячої та Юнацької Творчості (Станцією юних натуралістів)та організовує освітню роботу з дітьми за екологічним напрямом, метою тренінгу  було підвищити екологічну компетентність педагогів у роботі з дітьми.
Під час теоретичної частини вихователі  розкрили засоби і форми ознайомлення дітей з довкіллям, поділилися досвідом з питань організації природно – екологічної освіти вихованців.  





             З метою підвищення розвитку творчого потенціалу педагогів, їх компетентності з питань екології, активізації розумово – пошукової діяльності  був  проведений «Брейн – рінг» (Силенко М.М.  та Асеєва О.В.),











під час якого педагоги набули нові знання про дослідницьку діяльність з дітьми, визначили форми і  методи організації роботи щодо формування у дитини екологічної культури, брали активну участь у конкурсі «Екологічна розминка»
 



 На завершення тренінгу  учасники обмінялися думками, поділилися враженням та висловили подяку за надання цікавої інформації.
    
  22.03.2018 на базі нашого закладу відбулося  методичне об’єднання  керівників музичних за  темою: «Розвиток гармонійної особистості засобами музикотерапії».




        З данної теми виступила Доцент кафедри  дошкільної освіти БДПУ, кандидат педагогічних наук Макаренко Лілія Василівна, яка надала педагогам психолого - педагогічні основи прилучення дошкільників до театрального мистецтва і театралізованої діяльності

 
Учасники познайомилися з активними прийомами музикотерапії,
вокалотерапії:  виконання життєствердних пісень-формул: « Я, я, я- хороший»; 
оптимістичних дитячих пісень: «Вірте в чудеса», «Будьте ласкаві!», «З нами, друже!».



Показали вправи на підвищення ємоційного стану дитини, та зменшення ємоційного напруження дітей.

Разробили  та презентували конспекти музичних занять з використанням музичної терапії.




В дитячому садочку «Калинка» вихователь середньої групи «Вишенька» Ігнатченко Тетяна Володимирівна провела майстер-клас з вихователями з техніки декупаж.
Всі вихователі та із задоволенням познайомилися  із таким цікавим видом творчості, та пізнали його техніку
 Затишна та гармонійна атмосфера сприяла творчому процес


 З великим захопленням та бажанням педагоги прикрашали різноманітні вироби із дерева та глини.



 Тетяна Володимирівна запропонувала педагогам літературу по тематиці та зробила виставку своїх робіт по техніці Декупаж.






24 січня 2018 року на базі ЗДО № 40 «Калинка» відбулося чергове засідання міського методичного об’єднання вихователів-методистів закладів освіти міста Бердянська.
 
На методичному засіданні розглядався цілий ряд актуальних питань, зокрема: головний спеціаліст відділу освіти Бердянської міської ради Шадурина Г.П. інформувала вихователів-методистів про зміни у  підготовці  до атестації педагогічних працівників у 2018 р.

Вихователі-методисти ЗДО №27 Панасюк Т.П.  та ЗДО №28 Борзенкова О.Л. провели практичне заняття з засідання атестаційної комісії (покроковий  алгоритм підготовки до атестації: І та ІІ засідання атестаційної комісії)
    








Вихователь-методист ЗДО №36
Козирєва Н.В. ознайомила з  «Правовим порадником з питань атестації» та зачитала пам’ятку для педагогів « Вимоги до атестуючи»

 Методист методичного кабінету відділу освіти Дегтярь Л.М. зауважила, що для ефективної організації атестації педагогічних працівників , вихователю-методисту необхідно мати високий показник професійної компетентності, вміло користуватися нормативно-правовою базою , знайомити колектив з правами  та обов’язками учасників атестаційного процесу

Під час засідання методичного об’єднання  педагоги аналізували свою діяльність, що сприяло  вдосконаленню педагогічної майстерності, підвищенню фахового рівня та загальної обізнаності з багатьох питань атестації .                          






LEGO в роботі закладу
          

Конструктор LEGO – найдоступніша і поширена розвиваюча гра . Вона розвиває фантазію і логіку, учить створювати і розрізняти різноманітні форми, величину і колір.  



Ми розпочали роботу з конструктором LEGO і зрозуміли, що це інноваційна технологія різнобічного розвитку дітей дошкільного віку.  А ще – незамінний матеріал для стимуляції творчої діяльності не тільки дітей, а й педагогічний персонал.





Під час тренінгу педагоги взяли участь в практичних майстер-класах з використання навчальних комплектів ЛЕГО, обмінялися власним досвідом та напрацюваннями в рамках проекту.

14 лютого 2018 року в нашому садку відбувся базовий тренінг «Безмежний світ гри з LEGO» для педагогів закладу.





Вихователь-методист Гончар О.О побудувала роботу тренінгу таким чином, щоб  якнайширше показати  можливості LEGO та перспективи його використання в освітньому просторі.
На ньому педагоги закладу мали змогу обмінятися досвідом, навчитися новим технологіям та обмінялись ідеями щодо  впровадження LEGO технологій.
Творчі педагоги презентували свої ігри, змогли зацікавити колег інноваціями та креативним мисленням.
                
Один з японських мудреців говорив: «Потрібно лікуватися не за п'ять хвилин до смерті, а за п'ять років до хвороби». Тобто не потрібно чекати погіршення свого стану здоров'я, а докладати всіх зусиль, щоб завжди бути здоровими.

Аби убезпечити педагогів від професійного вигорання  в нашому закладі   педагогом соціальним Слепчєнко Т.В. було введено дні емоційної розгрузки.
  В четвер 18 січня о 13.00 було запрошено педагогів 1 зміни та всіх бажаючих. Було проведено вправи релаксації з додаванням фізичних вправ за інноваційними технологіями. Присутні залишились задоволені бо одразу відчули на собі ефективність вправ

 Сам захід пройшов в теплій атмосфері.
Педагоги з задоволенням були «квіточками лотосу», робили дихальні вправи, самомасажі, вправи для очей, виконували асани (пози) різних звірів.
З цікавістю поринули у дитинство граючись в гру «Кольорові хвилі». В кінці заняття педагоги, закривши очі, розслабились і поринули у чарівну казку…


 Тренінг для педагогів  
«Безмежний світ гри з LEGO»
 
10.01.2018року у дошкільному закладі для вихователів було проведено тренінг з питань впровадження методики «Шість цеглинок» з LEGO конструктора.

 Вихователь-методист Гончар О.О.  познайомила педагогів з історією виникнення даної методики.


Під час тренінгу ,педагогами, які були учасниками впровадження програми «Безмежний світ гри з LEGO» з  тренером  LEGO Foundation ,  














 були надані вихователям рекомендації для  проведення  дидакичних ігор та вправ  з використанням шести цеглинок LEGO , Six bricks, а саме: 
як  можна використовувати конструктор  як допоміжний інструмент освітньо-виховного процесу.


Крім того, педагоги з’ясували, що конструктор LEGO в освітній діяльності може слугувати як допоміжний матеріал для розвитку креативності дитини-дошкільника, допомагає розвитку сенсорики , стимулює зоровий та слуховий аналізатор.  
Дуже вдало застосовувати LEGO-конструювання на заняттях з логіко-математичного розвитку.
Найменшим нашим вихованцям, конструювання допомагає адаптуватися до нових незвичних умов при вступі в дитячий садок. Також, психолог та соціальний педагог можуть поєднувати  елементи казкотерапії з LEGO-конструктором на своїх розвивальних та релаксаційних заняттях.
 Педагоги закладу впевненні, що конструктори LEGO є цінним та незамінним методичним матеріалом, який доцільно інтегрувати у всі види діяльності дітей дошкільного віку.










Поєднуючи в собі елементи гри й екперементування, конструкційна діяльність стимулює розвиток у дітей логічного мислення, уяви, фантазії, креативності і творчих здібностей, а також моторики рук.







Педагогами визначено, що LEGO конструктором можна визначити рівень сформованості знань та вмінь дошкільників з різних освітніх ліній, що дуже важливо, зокрема, під час визначення готовності дитини до школи.


















Педагогам сподобалося методика  Six bricks , вони змогли самостійно виконати різні варіанти конструкціїй з шести цеглинок конструктора LEGO.


На виконання річного плану роботи в ЗДО №40 "Калинка" 22 листопада 2017 року  була проведена педагогічна рада «Сучасні підходи до логіко-математичного розвитку дошкільників»
При підготовки до педради  були проведені контрольні та відкриті колективні перегляди,  де вихователі розкрили вміння формувати логіко – математичну компетентність дітей дошкільного віку шляхом розвитку уміння здійснювати математичні та логічні операції на заняттях із сенсорного та логіко-математичного розвитку .
Під час навчально-виховної роботи щодо розвитку логіко-математичних здібностей дітей дошкільного віку вихователями закладу були використані різноманітні форми та методи роботи: дидактичні ігри, логіко-математичні завдання, практичні завдання,  запитання проблемного та пошукового характеру, загадки, тощо.

В середній групі «Ромашка» пройшло заняття з використанням
розвиваючих ігор В.Воскобовича.
Діти здійснили подорож до королівства Математики.

Під час подорожі діти виконували різноманітні завдання: рахували геометричні фігури, грали у гру «Корабель Бризк-бризк».
Також діти здійснювали чарівні перетворювання у грі «Геоконт»(математичний планшет), які виготовили їхні батьки.

В кінці подорожі діти отримали подарунки від королеви Математики.
Вихователем Леженкіною В.Г. було продемонстровано заняття в групі 6 р.ж. з розвитки логічного мислення.
Завдяки іграм та ігровим вправам  діти  продемонстрували  уміння робити судження, виконувати операції логічного мислення: порівняння, класифікація.

 Для розвитку самостійності педагог  пропонувала  дітям розв’язувати проблемні завдання, шукаючи свої  відповіді на запитання та надала можливість усім дітям побачити неординарність мислення деяких дітей; ставила дітей в умови суперечливості, утруднень, що зацікавлювало їх і активізувало процес мислення.
До педагогічної ради вихователь-методист  підібрала методичну наочність про інноваційні технології з  логіко-математичного та сенсорного розвитку дітей.
  

  Вихователі по достоїнству оцінили цінності ігор Воскобовича і з задоволенням по грали в Геокон, створюючи цікаві вироби з різнокольорових гумок.


На виконання річного плану роботи та з метою підвищення професійної компетентності і  психологічного комфорту  педагогів по підготовці дітей до школи 22 жовтня пройшов семінар-практикум  «Готуємося до школи разом»
На засіданні були присутні : педагоги ДНЗ  №40 на чолі із завідувачем Міховою І.В та вчителі ЗОШ №3 на чолі із завучем початкових класів Решетіловою І.Я. . Зміст семінару був націлений на успішну роботу двох перших ланок освіти ДНЗ та ЗОШ.
 

Співпраця між ДНЗ та ЗОШ як основа забезпечення принципу наступності у навчанні, на цьому  наголосила завуч початкових класів Решетілова І.Я. Вона розкрила питання наступності та послідовності між дошкільною та початковою ланками освіти.
Чільне місце для вдосконалення навчально-виховного процесу та адаптації дітей до школи посідають сучасні інноваційні технології, що дають змогу якісно, в незвичних та цікавих формах проведення донести всю необхідну інформацію та знання з  піднятої нами проблеми до всіх учасників навчально-виховного процесу. Дане питання освітила вихователь-методист ДНЗ 40 Гончар О.О.
             Подальша робота відбувалась у формі консалтингу.
Під час перегляду практичної роботи з дітьми, педагоги мали можливість ознайомитись з інноваційними технологіями які використовуються в ДНЗ для всебічного розвитку дітей дошкільного віку.
У  своїй презентації Олена Олександрівна  ознайомила присутніх  з тим як відстежити  динаміку зростання якісних показників у дітей дошкільного віку на основі моніторингових досліджень дошкільної зрілості. Особливо зацікавило це питання вчителів ЗОШ.
Цікавим та пізнавальним був тренінг , який провела завідувач Міхова І.В. ,  де педагоги мали можливість знайти шляхи оновлення та вдосконалення системи дошкільної та початкової освіти.
            На підсумково – аналітичному етапі учасники засідання разом  проаналізували проведені заходи, ухвалили практичні рекомендації з наступності між дошкільною та початковою ланками загальної освіти.
На виконання річного плану роботи 28 та 29 вересня в нашому садку пройшов дводенний семінар з теми « Види дитячої праці та їх вплив на розвиток особистості в дошкільному віці»,
метою якого було формування  у дитини необхідних трудових навичок.
 У грі «Відкритий мікрофон»  педагоги  озвучували  роль педагога  у вихованні працелюбності в дітей дошкільного віку.

Під час педагогічного  аукціону ігор для дітей які  сприяють засвоєнню знань про професії,  учасники продемонстрували свої теоретичні знання по трудовому вихованню.
 














По завершенню семінару  педагоги підбили підсумки основних  складових  трудової діяльності дошкільників:
1.створення умов для реалізації трудового виховання дітей у ДНЗ;
2.види дитячої праці та їх вплив на розвиток особистості в дошкільному віці;
3.взаємодія з родинами з питання трудового виховання дошкільників.

з метою ефективності впливу роботи дошкільного закладу на розвиток особистості дитини та з погляду на проблеми, які виявилися у 2016/2017 навчальному році, основними завданнями на 2017-2018 рік  вважати:

1.        Розпочати роботу з дітьми з  розвитку логіко-математичної  компетенції   засобами  інноваційних технологій, ефективних методів та прийомів.
2.        Вдосконалювати  роботу  з  використанням ігрових технологій, ігор, методів   для стимулювання  пізнавальної  активності, ігрової діяльності  та творчості  дошкільників.
3.         Продовжити роботу з дітьми з комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників з метою підвищення якості мовленнєвої діяльності при складанні різних типів розповідей.
На виконання річного  плану роботи в  січні місяці в дошкільному закладі             пройшов  семінар-практикум «Організація та  ефективність оздоровчо-                   коррекційної   роботи з  дітьми різних вікових груп»


Вихователь-методист Гончар О.О. надала  рекомендації щодо тривалості,               насиченості загартовуючих заходів,  враховуючи індивідуальні показники             стану здоров'я, самопочуття дітей.

Основну увагу педагогічний колектив направив на рішення проблем з                     організації та проведення заходів по профілактиці сколіозу і плоскостопості


Медична сестра старша Стрельнікова І.О. надала інформацію про поставу,             як  важливий показник здоров'я


Вихователі в практичній частині  семінару  обмінялися  досвідом з питання           профілактики сколіозу і плоскостопості у дітей.


Керівник музичний Потапенко О.О. провела з педагогами самомасаж: «Що           вміють наші пальці на руках і на ногах?»

Вихователі показали вправи та ігри для профілактики  плоскостопості у                  дітей всіх вікових груп:
4р.ж. - вправи на зміцнення м'язів стоп і гомілки і формування зводу стопи
 

 5р.ж. - вправи та ігри для профілактики сколіозу у дітей



5, 6 р.ж. - вправи та ігри для профілактики плоскостопості у дітей




 







Педагогом соціальним                   Слепченко Т.В. була                       проведена  вправа на                       релаксацію «Будь собі                   другом»
          Вихователі продовжують спільно з батьками створювати нестандартне                           фізкультурне обладнання. Так, для профілактики плоскостопості ефективно                   застосовуються доріжки здоров’я, що містять квасолю, каштани, морські                       камінці; доріжки, на яких розміщені сліди з кутом зовнішнього розвороту                       носків ступні. Поряд з традиційними атрибутами для проведення                                     комплексів вправ використовуються губки, султанчики, пластикові пляшки.


Сьогодні дошкільна установа потребує таких умов організації життя дітей та діяльності педагогічного колективу, які б відповідали потребам часу щодо виховання та освіти малят.
Особистісно-орієнтований підхід до організації роботи, спрямованої на розвиток дитини, вимагає від вихователя знання
специфіки віку, уміння спостерігати, аналізувати, альтернативно мислити, а також прогнозувати поведінку малюків, тобто мати вищий, аніж наявний у дитини, рівень рефлексії.

В ДНЗ пройшла педагогічна рада з теми « Організація ігрової діяльності шляхом виховання соціальних взаємовідносин та формування інтересу до навколишнього світу»; метою якої  було закріплення теоретичних та практичних знань та умінь педагогів з керівництва та розвитку ігр дошкільників.

Педагоги обіграли сюжети ігор дітей відповідно віковим показникам; вчилися організовувати комплексне керівництво грою; сприяли творчому збагаченню спільної ігрової діяльності педагогів та дітей.






Щоб глибше та детальніше проаналізувати педагогічні проблеми з позицій різних осіб, що задіяні в ігровій діяльності(дитини,вихователя, батьків, методиста, завідувача) педагогічна рада пройшла у формі
ділової гри  Судова справа».

Сценарій ділової гри має психологічний підтекст, бо дозволив кожному члену педагогічного колективу реалізуватися як особистості,продемонструвати свої можливості, сильні професійні сторони, випробувати себе в ролі завідувача, методиста, адвокатів, захисника, звинувачення та інших дійових осіб.
 
 



Ця гра загострила дискусію, так би мовити, «зачепила за живе» і змусила учасників відстоювати свої позиції, протистояти звинуваченням.
Проаналізувавши стан ігрової діяльності  в усіх вікових групах дитячого садка та розглянувши проблеми організації ігрової діяльності , педагогічний колектив визначив шляхи якомога повнішої реалізації потреби дітей у грі.






«Знати свої права - означає вже наполовину володіти ними» 
саме за цим гаслом в нашому садочку  «Калинка» до тижня  правових знань з   14.11-18.11.2016р. проведено ряд заходів.

Психологом разом з соціальним педагогом закладу з метою вивчення родинного мікроклімату була проведена  бесіда  з дітьми "Моя сім’я" ;





 консультації для батьків «Поради батькам щодо зниження рівнів страхів або тривоги у дітей" , Правовий захист дітей від насильства в сім’ї "


До тематичного тижня проведено фестиваль дитячого малюнку «Світ очима дитини»,  у старшій, середніх групах вихователями проведені  заняття «Права людини». 
З молодими вихователями соціальним педаогом Слепченко Тетяною Володимирівною проведено консультації «Не порушуйте  прав дитини».



16 листопада  пройшов семінар (підготовлений соціальною службою ДНЗ №40 )
"Роль педколективу в захисті прав і гідності дітей",
під час якого педагогічними працівниками відбулося обговорення відео сюжетів «Жорстоке поводження з дітьми  вдома та в суспільстві». 
Тож після засідання  педагоги дійшли висновку, що для дитини дошкільного віку мають бути перш за все встановлені моральні норми та засади як безпосередньо в сімейному колі, так і в суспільному оточенні. Зокрема дорослі  зобов’язані і згідно норм моралі, і згідно норм права виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім’ї та родини, свого народу і своєї Батьківщини.


Навчити дитину логічно мислити — одне з найважливіших педагогічних завдань в дошкільному  закладі. Процес формування початкових матема­тичних знань і вмінь у дітей дошкільного віку слід організовувати так, щоб навчання давало не лише безпосередній практичний результат, а й розвивальний ефект.
           Для реалізації завдань, окреслених у Базо­вому компоненті дошкільної освіти й чинних програмах,  щодо логіко-математичного розвитку дошкільників   в  нашому садку пройшов семінар - практикум на тему: ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНЯ «МАТЕМАТИЧНІ ЗНАХІДКИ»


Творчою групою вихователів під керівництвом вихователя-методиста Гончар О.О. були  надані  методичні рекомендації щодо впровадження сучасних педагогічних техноло­гій логіко-математичного розвитку дошкіль­ників в освітній процес.   


                                                                   
Разом з методичною інформацією  вихователі отримали і практичні навички використання  специфічного дидак­тичного матеріалу й авторських розвивальних ігор:


1. Логічні блоки 3. Дьєнеша  використовують для  закріплення знань про сенсорні еталони (ранній і молодший дошкільний вік);  формування елементарних понять із математики та інформатики (старший дошкільний вік)


2. Кольорові палички  Джорджа  Кюїзенера 
 за допомогою цих паличок легко запам'ятовується склад числа з одиниць і малих чи­сел. Молодші дошкільники залюбки будують з них споруди, старші   засвоюють кількісну й порядкову лічбу, вчаться знаходити за­кономірність і продовжувати ряд чергуючи палич­ки (серіація) та порівнюючи їх за довжиною і висо­тою. 


Інтелектуальні ігри Нікітіних:  стимулюють розвиток творчих здібностей із раннього дитинства;
створюють атмосферу вільної і радісної творчості.       










Ігри В'ячеслава Воскобовича
спрямовані на:
формування в дітей пізнавального інтересу до дослідницької діяльності; 
розвиток основних психічних процесів: уяви, пам'яті, уваги, мислення.





   



                 
Технологія «Логіки світу» спрямована на  роз­виток                                  дивергентного мислення, уяви, твор­чих здібностей, здібностей до дослідницької  діяльності, гнучкості й оригінальності мислення                                                                                                        


Коректурні таблиці Наталії  Гавриш
 Під час роботи з таблицями установлюють якнайбіль­ше різнопланових зв'язків (колір, форма, розмір, розташування, призначення тощо) між її елемен­тами.

"Ейдетика для малюків" ОЛЬГИ ПАЩЕНКО  сприяє розвитку логічного й асоціативного мислення, пам'яті, полегшує обробку інформації.




Підводячи підсумок роботи педагогами визначено, що ці технології значно підвищать результа­тивність освітньо-виховного процесу  


              Враховуючи досягнення і перспективи розвитку ДНЗ №40, педагогічний колектив визначив наступні пріоритетні напрями завдання на 2016-2017 навчальний рік:

1. Розпочати роботу з дітьми з організації ігрової діяльності шляхом  виховання соціальних взаємовідносин та формування інтересу до навколишнього світу.

2.Вдосконалювати  роботу з дітьми з патріотичного виховання  шляхом  формування рис громадянина української держави,  шанобливого ставлення до національних цінностей українського народу, бережливого ставлення до довкілля.

3.Продовжувати роботу з дітьми з розвитку мовлення через літературні твори; спрямувати роботу на рішення проблеми активізації дітей на заняттях із художньо-мовленнєвої діяльності.