понеділок, 22 червня 2020 р.


ЗВІТ
завідувача Міхової І.В.
про роботу ЗДО №40 «Калинка»
за 2019-2020 н.р.


Протягом 2019-2020 навчального року дошкільний навчальний заклад №40 «Калинка» працював за наступними нормативними документами та законодавчими актами України:
1) Конституція України
2) Закон України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»
3) Закон «Про мови в Україні»
4) Закон України «Про охорону дитинства» №2402-ІІІ
5) Конвенція ООН про права дитини
6) Національна доктрина розвитку освіти.
7)Базовий компонент /нова редакція/ дошкільної освіти,
8) Програма розвитку дитини дошкільного віку «Дитина в дошкільні роки»;
9) Листи та рекомендації МОН та МОЗ України  щодо роботи ЗДО під час карантину;
А також, відповідно власного Статуту, Програми розвитку та річного плану роботи.
 ********
Дошкільний навчальний заклад має необхідні умови для надання загально - освітніх, фізкультурно-оздоровчих заходів. Групи оснащені іграшками згідно Типового переліку, постійно оновлюється розвивальне-ігрове середовище.
 ********
У закладі функціонує 11 груп: 2 групи раннього віку, 9 груп дошкільного віку. Режим роботи ЗДО №40 п’ятиденний з 7.00 – 17.30. Мова навчання – українська.
      Протягом 2019/2020 навчального року у дошкільному навчальному закладі виховувалось  240 дітей, з них:
   - 204 дітей  дошкільного віку ;
  - 36 дітей раннього віку,
  - 68 випускника дошкільного закладу підготовлено до першого класу.
За даними соціального паспорту на 01.06.2020 року:
      6 дітей з малозабезпечених сімей;
      20 дітей з багатодітних сімей;
      5 тимчасово переміщені особи;
      21 дітей, батьки яких перебувають у зоні АТО;
      1 дитина напівсирота.

АНАЛІЗ ПЕДАГОГІЧНОГО СКЛАДУ
ДНЗ №40 укомплектований педагогічними кадрами до складу якого входять 29 педагогічних працівників:
- 1 завідувач,
- 1 вихователь – методист,
- 2 музичних керівника,
- 1 інструктор з фізичного виховання,
- 21 вихователів,
- 1 соціальний педагог,
- 1 практичний психолог,
       -  1 керівник гуртка.
Для забезпечення реалізації державних стандартів дошкільної освіти в ДНЗ комплектація груп кадрами здійснюється з урахуванням віку, стажу роботи, освіти та кваліфікаційної категорії.
Кваліфікаційний рівень педагогічних працівників постійно підвищується. Згідно Закону України «Про атестацію» наші педагоги кожні 5 років проходять курсову перепідготовку на базі Бердянської філії КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР.
Так, у 2019/2020 н.р. проведена чергова атестація вихователів: Бровченко О.Л. – присвоєння І категорії, Силенко М.М. – присвоєння вищої категорії, Гусяк О.В., Потапенко О.О., Леженкіна В.Г.  – підтвердження вищої категорії.
Протягом навчального року організовувалась допомога молодим спеціалістам з питань освітньо-виховної роботи з дітьми, в зв’язку з чим удосконалились теоретичні знання та практичні вміння педагогів.

 УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
 З метою визначення рівня та вдосконалення освітньо - виховного процесу, адміністрацією дошкільного навчального закладу №40 були охоплені контролем усі суттєві питання. Спостереження за якістю педагогічного процесу, співбесіди з вихователями, перегляди занять, інші форми роботи з дітьми дали змогу стверджувати, що загалом педагоги закладу спрямовують освітній процес на розвиток комунікації дошкільників, вчать вмінню спілкуватися та жити в навколишньому світі.
Адміністрація закладу охопила оперативним контролем стан підготовки до навчального року, виконання вимог режиму в дошкільному закладі, рівень педагогічної майстерності педагогів, що атестуються. Під час педрад, семінарів використовувались інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, ділові ігри, вправи. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлюються, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло збільшенню самооцінки.
Враховуючи аналіз освітньої і методичної роботи у 2018-2019 навчальному році,  Програмі досягнення і перспективи розвитку закладу на 2019-2020 навчальний  рік, педагогічний колектив спрямовував свою діяльність на розв’язання пріоритетних завдань:
1. Детальне вивчення основних концептуальних положень SТRЕАМ освіти дошкільників як нового інтеграційного підходу до розвитку, виховання й навчання дітей дошкільного віку.
 2.Зростання  духовного потенціалу і духовного розвитку дитини шляхом сприйняття  творів  мистецтва,  засобами театру, ігор, підвищення загальної культури усіх учасників освітнього процесу.
 3.Оптимізація ефективної організації фізкультурно-оздоровчої роботи на формуванню ціннісного ставлення та зміцнення фізичного і психічного здоров’я у дошкільників.
 4. Розширення і оновлення форм, видів та змісту співпраці з родинами, забезпечення прозорості і відкритості роботи закладу через контент вебблогу, спільнот відкритих груп в соціальній мережі Facebоok

У 2019/2020 навчальному році  колектив закладу працював творчо і відповідально.
 Вихователь-методист Гончар О.О. протягом року, надавала допомогу  вихователям у складанні планів роботи з різних розділів програми «Дитина в дошкільні роки», підвищенні рівня самоосвіти, веденні документації згідно номенклатури.
  Вихователі презентують результати інноваційної педагогічної діяльності через: відкриті заходи, майстер-класи, конференції для батьків, педагогів, інформації на сторінках блогу закладу та  Фейсбуці.
Предметно – розвивальне середовище в групах можна охарактеризувати як таке, що відповідає інноваційним вимогам: створені комфортні, сприятливі умови для розвитку дитини в самостійній і спільній діяльності. Враховано розподіл дитячої активності, гендерний підхід, психофізіологічний комфорт, трансформація простору. Недоліками є недостатня наявність в групах сучасних технічних засобів (телевізорів, DVD, ноутбуків).
В закладі організована робота щодо дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм. Вчасно проводяться інструктажі, навчання працівників. Ведеться контроль за створенням  безпечних умов для праці.

МЕТОДИЧНА РОБОТА
 З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року засідання педагогічної ради, семінари-практикуми, майстер-класи, колективні перегляди занять та режимних моментів, консультації (щомісяця).
        Основним  постійно діючим колегіальним органом самоврядування педагогічних працівників закладу є педагогічна рада. На педагогічних радах колегіально вирішувалися пріоритетні завдання закладу з педагогічним колективом, батьківською громадськістю та з педагогічним округом.
   
                                         *******
З метою інтеграції освіти і науки, сприяння розвитку наукової та інноваційної діяльності у дошкільному навчальному закладі у поточному році були створені належні умови для здійснення системного підходу до навчально-методичного забезпечення педагогічного процесу.
 У 2019/2020 н. р. педагоги закладу брали активну участь у міських методичних об’єднаннях, майстер-класах  міста  Бердянська.
 Вихователі будують свою роботу з урахуванням поставлених на рік завдань, сучасних вимог в навчанні та вихованні.
        Як керівник закладу, я завжди підтримую та стимулюю творчу ініціативу працівників щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочую творчі пошуки, дослідно-експериментальну, інноваційну роботу педагогів.
Протягом року у закладі працював керівник гуртка англійської мови Самойленко Віолетта Вадимівна. У своїй роботі вона використовувала цікаві методи навчання. В результаті діти мають добрий словниковий запас. Розуміють мову педагога та вже самі намагаються розмовляти англійською мовою – що є великою базою для шкільної освіти.
Впродовж усього року у закладі активно працювала соціально- психологічна служба. Робота психолога практичного  та педагога соціального здійснювалася у трьох напрямках:
-         робота з дітьми (спостереження, бесіди, корекційні та розвивальні заняття та ігри)
-         робота з батьками (консультації за потребою, ведення інформаційних куточків, обстеження житлово – побутових умов дітей переселенців, обстеження дітей під опікою)
-         робота з колективом (створення сприятливих умов в колективі та допомога у вирішенні конфліктних ситуацій у разі їх виникнення).
Однією з нагальних завдань сьогодення є  зміцнення та збереження здоров’я підростаючого покоління. В дошкільному віці ми закладаємо фундамент здоров’я. Виконання системи щотижневої рухової активності дітей знаходиться під постійним контролем вихователя – методиста Гончар О.О. та сестер   медичних старших Сошко Т.Ю., Малої О.В.
Основна частина роботи з зміцнення здоров’я  та оздоровлення  дітей лежить на інструкторі з фізкультури Полієвець Альоні Юріївні. Вона забезпечила проведення ранкової гімнастики, занять з фізкультури, спортивних свят. Моніторинг фізичного виховання показав, що всі діти на достатньому рівні оволоділи загальними навичками руху.

МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
Для зниження захворюваності дітей протягом року сестрами медичними старшими Сошко Т.Ю., Малою О.В. та вихователями груп велика увага приділялася наступним заходам:
- щоденний ранковий фільтр дітей;
- виконання режиму дня;
- суворе виконання санітарно – гігієнічних норм;
- провітрювання приміщень;
- проведення загартовуючих процедур протягом року;
- контроль за сезонністю одягу;
- у разі збільшення захворюваності ОРЗ у групах проводиться кварцування приміщень з наступним провітрюванням.
Для контролю фізичного розвитку дитини 2 рази на рік проводиться антропометрія (зважування, вимірювання зросту  та об’єму грудної клітки).
        У закладі виховуються діти з наступними групами здоров’я:
- основна – 220 дитина
- підготовча – 19 дітей
- спеціальна – ‘ дитина.
1 раз на місяць усі діти оглядаються на сверблячку та педікульоз.
Вакцинація вихованців у закладі проводиться згідно Положення про організацію і проведення профілактичних щеплень від 03.09.2014 р. №48 МОЗу та річного плану. У разі наявності вакцини, після надання письмової згоди батьків та   огляду дитини лікарем – педіатром, проводиться щеплення.

        РОБОТА З НАСТУПНОСТІ ІЗ ШКОЛОЮ ТА БАТЬКАМИ
Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти полягає у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь. До школи у 2020 році підуть 68 дітей. Робота дошкільного закладу з ЗОШ №3, велась на належному рівні – відповідно до плану «Наступність у роботі ЗДО №40 та ЗОШ №3», виконання якого дотримувалися як вихователі так і вчителі.
 Задля реалізації цих завдань:
вихователем-методистом створено інформаційно - педагогічну бібліотечку для вихователів та батьків з посібниками щодо підготовки дітей до школи;
- педагогами закладу проводились із дітьми бесіди про школу, майбутнє навчання;
- вихователі ЗДО спільно з педагогами ЗОШ №3 для старших дошкільників улаштовували екскурсії, на яких діти мали змогу познайомитись з вчителями, відвідати шкільну бібліотеку та приміщенням першокласників;
         Батьки мають  можливість оперативного отримання  інформації про життя  дошкільного навчального закладу, про життя кожної групи, про проведені заходи, свята, розваги, що дозволяє батькам в реальному режимі часу відслідковувати  освітньо-виховний процесс своїх дітей.
Наша адреса блогу: brd-kalinka-40.blogspot.com
 Багато років ЗДО №40  тісно співпрацює зі  станцією юних натуралістів. В закладі працює гурток «Цікава екологія» (вчитель Мовсесян К.В.), в якому протягом 2019-2020 роках були  охоплені діти середнього та старшого дошкільного віку, що сприяло невимушеному формуванню  екологічного мислення дошкільників.
Стало традицією, що наші діти разом з батьками кожного року ходять на екскурсію в Станцію юних натуралістів.
*********
В цьому році ми продовжили співпрацю з Волонтерською організацією “Берегиня Таврії”, в особі Коник О.Є. На цих акціях
діти виготовляли малюнки, обереги  для однолітків та бійців в зоні АТО.  Батьки, працівники закладу збирали канцтовари, іграшки, солодощі, одяг для малят , які потрапили в важке матеріальне становище в зоні АТО; а також овочі для сухих борщів та супів для бійців. 
Намагаємось якомога більше висвітлювати роботу закладу в засобах масової інформації.

 ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ
Харчування дітей у закладі здійснюється під контролем сестри медичної з дієтичного харчування Вороніної А.А. за наступними нормативно-правовими документами:
-Закону України «Про дошкільну освіту»
-Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах.
У зв’язку з режимом роботи 10,5 годин на день в ЗДО встановлено триразове харчування дітей.
Сплата за харчування дітей в ЗДО з 01.03.2020 батьківська плата становить 20,40 грн. (60%) плата за рахунок бюджетних коштів становить 13,60 грн. (40%) загалом 34,00 на день.
В дошкільний заклад доставка продуктів для харчування дітей проводиться централізовано згідно тендерних договорів при наявності документів (накладних, сертифікатів якості з терміном реалізації продуктів, санітарних книжок постачальників).
 Продукти харчування та продовольча сировина постачається регулярно, відповідно до заявок на продукти харчування. Приготування  блюд здійснюється згідно технологічних карт. Видача готових страв на групи здійснюється відповідно до графіка видачі їжі та відповідно до режиму кожної вікової групи. Постійно здійснюється контроль за якістю та терміном використання продуктів, дотримання технології приготування їжі, проводиться контрольне важення залишків продуктів. Постійно виконуються вимоги щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму.
Меню кожного дня у закладі складається згідно єдиного примірного двотижневого перспективного меню, яке затверджується завідувачем та погоджується з Де6ржспоживслужбою. У разі відсутності будь-яких продуктів харчування , які заявлені у перспективному меню, Радою з питань харчування дітей у закладі проводиться їх заміна на інший продукт, про що складається акт про заміну продуктів.
Протягом року працювала Рада ДНЗ з харчування, яка згідно плану проводила перевірки стану харчоблоку, якості продуктів, терміни та умови їх зберігання. Медичним персоналом відповідно з вимогами, своєчасно відбираються  добові проби, знімаються проби з готових страв.
Виконання норм харчування складає 85%. Не в повному обсязі виконуються норми по наступним продуктам: яйце, соки, фрукти, риба, овочі.
Харчоблок має необхідне приміщення, забезпечений проточною гарячою та холодною водою, повністю обладнаний необхідним інвентарем (електроплити, електрична духовка, жарильна шафа, електрична м'ясорубка, холодильники, електросковорода, параконвектомат. Усе обладнання на харчоблоці  у робочому стані та використовується за призначенням.
Усі приміщення харчоблоку, складські приміщення відповідають санітарно-гігієнічним вимогам: своєчасно проводиться прибирання усіх приміщень, обробка посуду, інвентарю. 
  Завдяки  виконкому  в цьому році наш садок був забезпечений необхідною кількість миючих, дезінфікуючих засобів.
Дітям дуже подобається, як наші кухарі смачно готують, а помічники вихователів гарно сервірують столи.

АНАЛІЗ   МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ   БАЗИ
Протягом навчального року в дошкільному навчальному закладі завдяки виділеним коштам міською владою проведено наступні ремонтні роботи та придбано наступні  матеріали:
№ з/п
Назва робіт та матеріалів
Кількість
Вартість

1.       
Ремонт теплотраси (частково)
80 м
180000,00
2.       
Заміна електропроводки (частково)

118000,00
3.       
Встановлення вхідних пластикових дверей
1 шт.
7052,00
4.       
Чистка каналізаційних колодязів


5.       
Аварійний ремонт водопроводу


6.       
Вогнегасники
3 шт.
2340,00
7.       
Заправка вогнегасників
13 шт.
1820,00
8.       
Миючі, чистячи засоби та засоби           особистої гігієни

13304,5
9.       

Дезінфікуючий засіб «Септомакс»

14 кг

10.   

Холодильник Arole

1 шт.
2950,00
11.   

Бойлер 100 л

1 шт.
3880,00
12.   

Бойлер 80 л

1 шт.
1899,00
       А також на виконання Тимчасових  рекомендацій МОЗ України щодо організації протиепідемічних заходів на період карантину 29.05.2020 в ЗДО №40 було забезпечено наступним :
- Маски захисні – 48 шт.
- Перчатки нітрилові – 300 шт.
- Гігрометр (прибор для вимірювання вологості повітря) – 8 шт.
- Антисептик "Вінсепт" (1 л.) – 6 шт.
- Мило рідке «Ушастий нянь» з дозатором (0,3 л) – 28 шт.
- Пакети для сміття – 50 уп.
- Паперові рушники двошарові – 72 рулони
- Відро з педаллю для утилізації ЗІЗ з кришкою пластикове, 10 л. – 2 шт.
- Відро з кришкою – 8 шт.
Ще раз хочу звернути вашу увагу на те, що з інформацією про всі придбання та перелік виконаних ремонтних робіт, які проводилися у закладі за рахунок бюджетних коштів висвітлено на сайті нашого закладу у розділі «Адміністративно-господарська діяльність», а також  у розділі «Благодійна допомога» ви можете ознайомитися із станом благодійного рахунку нашого закладу, а також переліком наданої благодійної допомоги у натуральній формі. Хочу звернути вашу увагу на те, що вся благодійна допомога надана у натуральному вигляді обов’язково ставиться на прихід у бухгалтерії відділу освіти.
         
НАШІ ДОСЯГНЕННЯ
Протягом року наш заклад приймав активну участь в житті дошкілля м. Бердянська. Наші вихователі та вихованці приймали  участь у різноманітних фестивалях.
-         Вихователь року – 2020 (вихователь Заворотинська Н.С.)
-         Фестиваль ораторського мистецтва (Брунько Марія, 4 р.ж.)
Вже третій рік наш заклад приймає участь у Міжнародному освітньому проекті The LEGO Foundation. У цьому році наш заклад приймав участь у рамках Всеукраїнського фестивалю гри, навчання і натхнення  від «Play Fest 2020» у конкурсі «Успіх», де отримали диплом за перемогу в номінації «Успіх, що змінює світ».