неділя, 22 грудня 2019 р.


DD01140_

DD01140_Сьогодні проблема безпеки життєдіяльності розглядається як базисна потреба людини. Одне з найважливіших завдань дошкільного закладу – охорона життя і здоров`я вихованців. А це означає, що потрібно не тільки створити умови для їх перебування в садочку,а й навчити дітей правилам безпечної поведінки, ціннісному ставленню до власного здоров`я.
На виконання міського етапу про проведення Місячника безпеки в дошкільних закладах, наказу відділу освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради від 01.11.2019 №704-аг та з метою запобігання виникнення надзвичайних подій, учасниками яких є діти , а також закріплення знань, умінь і навичок, отриманих під час вивчення та відпрацювання дій дітей у випадках виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі пожеж, з 01.11 по 20.12.2019 року в ЗДО№ 40 «Калинка» проходив Місячник безпеки життєдіяльності.

В  групах 3-го р.ж. «Розумнички» та «Вишеньки» вихователями були проведені заняття «Неслухняні сірники»,  з метою формування у дітей навичок безпечної поведінки вдома;
Заняття «Малятам про дорожній рух» з метою закріплення з дітьми елементарних правил дорожнього руху, ознайомлення з кольорами світлофора. У грі "Збудуй доріжку для машини" розвивали увагу, мислення, виховували бережливе відношення до свого життя на занятті з конструювання " Зроби драбинку для пожежної машини"
Проведення дидактичних  ігор  «Що заховав ведмедик?», з метою формування  уявлень про елементарні основи безпечної поведінки.
Малята групи "Вишенька" розіграли народну пісеньку 
      «Бім!  Бом! Дзелень-бом!  
      Загорівся кицін дім!
Біжить курочка з відром,
Щоб згасити кицін дім!»
В групі «Ромашка» 4р.ж.  проведено рухливі  ігри «Будь обережним», бесіди з дітьми «Сірники – не іграшки»; створено  ігрові та проблемні  надзвичайні  ситуації; бесіди  з батьками «Як вберегти дитину від небезпеки вдома».
Було проведено заняття на тему «Добрий друг наш світлофор»  з метою ознайомлення дітей з  роботою світлофора; метою якого було навчити дотримуватись правил дорожнього руху; орієнтуватись у складних життєвих обставинах; читання творів В.Кожевнікова  «Пішоходові-малюку», моделювання ситуацій  «Прогулянка містом» (Світлофор)
В  групі  5-го р.ж. «Сонечка» було проведено заняття на тему «Зайчик в гостях у дітей», з метою розкриття поняття дiтям про небезпечні речі вдома, на вулиці; 
про властивості різних предметів, користь та небезпеку від них;  формували розуміння того, що небезпека приховується не в самих іграшках, а в невмілому користуванні ними;

розширювали уявлення про прийоми гасіння пожеж;  виховували  повагу  та  iнтерес  до  професii  пожежного; зорову пам'ять, спостережливість, уважність, обережнiсть; 
Малюки групи 5(2)   " Перлинка" зацікавленно, старанно виконували  завдання аби завжди бути здоровими, веселими і в небезпеці.
Граючись, дівчатка та  хлопчики знайомляться з правилами поведінки в складних ситуаціях, вчаться бути дисциплінованими учасниками дорожнього руху.
З дітьми проведено заняття «Поняття про корисний вогонь» - розвивали у дітей  розуміння того, що гра з сірниками призводить до біди; 



виховували обережне  поводження  з вогнем у побуті та  відповідальність за свої вчинки, потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки.
Тож ніколи не буде  зайвим вивчення або нагадування правил безпечної поведінки в домі, на майданчику,на дорозі, в природі.
В групах  6-го р.ж. були проведені заняття на теми «Небезпека від вибухонебезпечних предметів» 
«Якщо ти вдома сам» - з метою розкриття дітям інформації про вибухонебезпечні предмети й речовини, про їхню загрозу життю та здоров’ю людей; 
вчили порядку дій повідомлення відповідним службам (101,102) про небезпечні ситуації; спонукали дітей до виконання правил протипожежної безпеки; проведення  сюжетно - рольових ігор «Пожежники», «Водії» з метою закріплення знань про професію пожежника,протипожежний інвентар, призначення пожежної машини;
В групі «Веселка» 6(2)  були проведені заняття на теми  «Песик Гавчик у країні безпеки. Номери екстреної допомоги», розгляд ілюстрацій «Ліс у вогні», «Пожежна безпека», 
читання  твору  В.О.Сухомлинського «Золотий півник» з метою розширення  уявлень дітей про безпечну поведінку в разі пожежі, якщо ти сам вдома, якщо ти загубився на вулиці, з чужими людьми;
З дітьми  проведено конкурс - вікторина  «Небезпека на дорозі» - з метою закріплення знань дітей правил дорожнього руху, безпечного поводження на дорозі в зимовий час, перевірено навички у вирішенні нестандартних  ситуацій на дорозі, уміння застосовувати знання з правил дорожнього руху.
  Проведено  дидактичні  ігри «Назви знак», «Відгадай транспорт», «Світлофор-моргайчик»; бесіди та консультації з батьками «Попередження дорожно-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку», «Дитина на дорозі» з метою  поліпшення  якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя.
         В групі 6(3) " Капітошка" протягом місяця було проведено:  Тематичні заняття, дидактичні ігри, був використаний екран для показу пізнавальних мультфільмів.
У тиждень надзвичайних ситуацій діти подивилися топ 5 найстрашніших катастроф світу. 
Були проведені бесіди з використанням макетів, також розігрівання проблемних ситуацій. 
Членами  комісії по охороні праці було здійснено перевірку стану засобів пожежогасіння (перемотка пожежних рукавів), евакуаційних виходів, наявність інструкцій з техніки безпеки на робочих місцях та їх відповідність вимогам нормативних документів;  рейд-перевірку виконання працівниками вимог протипожежної безпеки; проведено інструктажі з правил протипожежної безпеки на випадок надзвичайної ситуації та практичне (протипожежне тренування)   відпрацювання дій в разі виникнення надзвичайної ситуації; з персоналом проведено навчання по користуванню з вогнегасником.
перевірено ведення журналів реєстрації інструктажів: охорони праці , протипожежної безпеки; проаналізовано стан дитячого травматизму та ефективності заходів спрямованих на запобігання травматизму в закладі.
Потрібно зазначити, що такі змістовні заходи , які були проведені під час місячника, в яких приймають участь діти, батьки, педагогічний  колектив та обслуговуючий  персонал  ЗДО, приносить велику користь для наших дітей.    Діти – це наше майбутнє, і ми, дорослі, маємо можливість навчити дітей  безпеці життєдіяльності , навчити розумінню того, що найважливіше для людини – це здоров’я та життя.