середа, 8 квітня 2020 р.


                  Рекомендації керівника музичного 
                    Потапенко Олени Олександрівни
                                      для батьків
    «Традиційні забавлянки для найменших»
                                
Як відомо, ранній вік маляти – це період найпотужнішого розумового, психічного та фізичного розвитку. Задля того, щоб стимулювати цей розвиток, активізувати пізнавальні процеси, розвивати емоційність дитини, пробуджувати інтерес до творчості народна педагогіка виробила універсальний засіб: забавлянки для найменших.
Зазвичай діти дуже легко засвоюють забавлянки і невдовзі здатні відтворювати їх самотужки, адже їх форма та зміст є максимально простими для сприймання, а текст має віршовану форму, що дає змогу зацікавити дитину та сприяти розвитку її музичних здібностей: інтонаційного та тембрового слуху, відчуття ритму, музичної пам’яті.
Діти, яких змалечку забавляють отримують надзвичайно потужний поштовх для розвитку. Окрім цього – це таке приємне, емоційне і психологічно необхідне спілкування дитини з дорослим, основане на тактильних відчуттях, яке викликає почуття любові, фізичного та душевного комфорту. Отже, пропоную вашій увазі тексти забалянок, як українські народні, так і сучасні авторські, які ви можете виконати та промузикувати разом з дітьми.
«Ладусі»
Дорослий садить дитину на коліна, бере її ручки у свої і злегка сплескує долоньку об долоньку (старші дітки можуть виконувати самостійно за показом дорослого):
Ладусі, ладусі, лагідненьки ладусі,
Ручки маленьки плещуть потихеньку.

Дорослий тріпоче долоньками дитини, імітуючи крильця.
Пальці рук дитини розслаблені:
Гулечки полетіли-полетіли-полетіли, на голівку сіли.
«Качечка»
На слова забавлянки дитина крутить ручкою, широко розчепирівши пальці:
Качечка летіла, хвостиком вертіла, хвостиком вертіла.
«Печу хлібчик»
Дитину садовлять на коліна, беруть за щічки і хитають:
Печу-печу хлібчик, діткам на обідчик,
Меншенькому менший, більшенькому більший.

Чукикають на колінах:
А паничам калачі, щоб сиділи на печі.
Високо підкидають: Шусть у піч! Шусть у піч!
«Наловив дід щук»
Дитину злегка підкидають на колінах та ритмічно примовляють:
Ой чук-чук-чук, наловив дід щук,
Баба рибку пече, сковорідка тече,
Баба діда за бороду:
Злегка трусять за плечі: « Купи, діду, сковороду!»
«Зайчик»
Дитину садять на коліна, легенько смикають за вушко в ритмі забавлянки, та приказують:
- Зайчику, зайчику, де ти бував?
- У млині, у млині (похлопують по колінцям)
- Що ти видав? (смикають за вушко)
- Міх муки, міх муки (похлопують по колінцям)
- Чом ти не брав? (смикають за вушко)
- Там були кравчики з золотими паличками (похлопують по колінцям)
Далі підкидають на колінах:
- Ледве я втік, через бабин тік, тай через колоду:
На кінець розставляють коліна і дитина ніби провалюється між них:
- Шубовсть у воду!
«Кую ножку»
Постукують дитині кулачком по стопі і приказують:
Кую, кую ножку, поїду в дорожку.
Там ніжкам ночувать, треба коника кувать.
Дай, бабусю, молотка, підкуємо чобітка,
Не подаси молотка, не підкую чобітка.
«Сонечко і хмарки»
Дитина стискає пальчики у кулачки – це хмарки,і ритмічно ударяє кулачками:
Хмарки налетіли, сонечко закрили,грім і блискавиця, страшно подивитись (ховає обличчя за долоньками)
Вітерець повіяв (дує на пальчики),
Хмароньки розсіяв (розводить ручки, відкриваючи обличчя)
Сонечко проснулось (з’єднує долоні, а пальчики випростовує, як промінчики у сонця),
Діткам усміхнулось (тримаючись за щічки хитає голівкою і усміхається)

Керівник музичний Потапенко Олена Олександрівна ЗДО #40 "Калинка" пропонує музичну пальчикова гру-забавляночку  "В морі живе Дельфін". 
З пальчиками граємо - настрій піднімаємо...