пʼятниця, 15 травня 2020 р.



Рекомендації  батькам щодо розвитку пам’яті у дітей дошкільного віку.

     Варто знати, що розвиток уміння користуватися пам’яттю залежить від того, як забезпечується управління цим процесом. Необхідно створювати умови, що прискорюють навчання, дають можливість краще засвоїти й зберегти в пам’яті знання. Адже від неповного використання уяви вміння пригадувати погіршується.
     Розвиток пам’яті насамперед залежить від зацікавленості дитини, тому варто це враховувати при підготовці та проведенні занять. Яскраві образи, цікаві нестандартні порівняння, зрозумілі дитині запам’ятовуються набагато ефективніше, ніж багаторазове повторення незрозумілих понять.
     Слабка пам’ять не існує сама по собі. Це є не що інше, як слабка увага, від відсутності інтересу до матеріалу, а тому спостережливість розпорошена, спрямована одночасно на кілька предметів. Вдосконалення пам’яті вимагає постійних тренувань.
      Регулярне звернення до пам’яті-уяви стає звичкою, створює умови для формування продуктивної пам’яті. Тренування не повинно бути ізольованим актом, штучним повторенням одного і того самого. Не треба надмірно лякати себе невдачами, вдосконаленню пам’яті дуже шкодить перенапруження, негативні емоції, пасивність і лінощі. Завдання крок за кроком повинні збільшуватись, а їх виконання свідчитиме про зростання тренувального ефекту.
      Шановні батьки, не варто забувати, що важливою умовою ефективного запам’ятовування є дотримання певних правил:
Запам’ятовувати треба в доброму настрої й на свіжу голову, коли ще не настала втома.
      Під час запам’ятовування не треба чергувати матеріал, близький за формою і змістом.
      Слід обробляти інформацію для запам’ятовування, порівнюючи різні дані, спираючись на асоціації, виділяючи опорні сигнали.
      Потрібно творчо застосовувати ейдетичні прийоми, штучно наділяючи інформативний матеріал смисловими зв’язками, змістом, значенням, залучаючи різні види пам’яті.
     Немає поганої пам’яті, а є невміння нею правильно користуватися.
Коли ваша дитина щось вивчає, налаштовуйте її на уявлення, а не на запам’ятовування.
     Не порівнюйте здібності та успіхи вашої дитини з іншими, акцентуйте її увагу на досягненнях, а не на помилках.
     Не примушуйте дитину щось зазубрювати, краще разом з нею пограйте з інформацією, використовуючи вправи «Школи ейдетики»
Ви дуже швидко помітите позитивні зміни. Підвищиться й самооцінка дитини, бо кожного дня її досягнення ставатимуть кращими порівняно з днем минулим.
1. Уважно двічі-тричі прочите  увесь вірш. 
2. Обміркуйте зміст твору, умовно розділіть його на смислові частини.
3.У кожній такій частині правильно визначте   інтонацію, з якою будете читати, розставте логічні наголоси, визначте паузи та темп читання.
4. Навчіться читати вголос, дотримуючись цих вимог, спочатку кожну частину, а відтак увесь вірш.
5.Тепер без допомоги підручника спробуйте пригадати вірш, повторити кожну частину по пам'яті.
6. Візьміть книжку. Читаючи напам'ять, пе-ревіряйте, чи правильно запам'ятали текст.
7. Відкладіть підручники, двічі чи тричі продекламуйте  увесь вірш.
8. Запам'ятайте: знання тексту вірша необхідно довести до автоматизму. Це дасть змогу зосередитися на виразності читання.
9. Перед святом чи уроком уявно продекламуйте  вірш іще раз.
  Якщо Ви не задоволені звучанням окремих рядків, то ще є час усунути недоліки.
                                 А ось які вірші вивчили діти на карантині


Пропоную декілька віршиків  для вивчення. На вибір, тренуйте, будь ласка пам’ять  дітей. Дякую за співпрацю.
Віршик-вмивалочка
Миєм очки, миєм щічки
Миєм носик невеличкий.
Чисті зубки, чистий ротик
Чисті вушка і... животик!




Віршик про дні тижня
Понеділок... Шо за свято?! -
Тижня нового початок.
Гей, вівторок, другий брате
Чи у тижні вас багато?
Третя - середа кругленька -
Пропищала - багатенько!
А за нею йде червер
Серед тижня він тепер.
П'ятниця, краса-дівчина
Каже - завтра відпочину.
Йду я, діти, на весілля
До суботи та неділі.


Рахуємо до п'яти
Дві долоньки зустрічались,
Із малятами навчались.
Скільки пальців маєшь? - П'ять!
Ми вчимося рахувать!
Перший - товстий та лінивий
Другий - вказівний красивий!
Третій файний парубок
А четвертий козачок!
Пятий малючок кирпатий
Отакі у нас хлоп'ята!
підготувала вихователь Опара А.М.