вівторок, 23 березня 2021 р.

 


В рамках підготовки до педагогічної ради   «КРЕАТИВНІСТЬ І ТВОРЧІСТЬ»,  метою якої є підвищення професійної компетенції педагогів з  питань  розвитку креативності в ЗДО №40 пройшов фестиваль занять з пізнавально-інтелектуальної сфери дошкільника

Спостереження за роботою вихователів із дітьми показала, що роботу з пізнавально-математичного розвитку дітей в усіх вікових групах проводять на належному рівні.

Вихователі груп раннього віку проводять з дітьми різні форми роботи: заняття, дидактичні і сенсорні ігри на розвиток пізнавальних здібностей дітей; приділяють багато часу індивідуальній роботі з дітьми, використовують для розвитку сучасні посібники: шнурівки, пальчикові лабіринти, геометрична мозаїка Заняття з сенсорики  добре продумані,   цікаві, використано  яскравий наочний  матеріал.      

Вихователь  Бровченко О.Л. використала елементи порівняння геометричних фігур способом зорового зіставлення, в результаті яких діти знайомилися з різною величиною предметів і об’єктів  у просторі.

Результативною і цікавою була організація заняття вихователем Чернокальською З.П., яке було побудовано логічно, з урахуванням вікових особливостей: діти виявляли в об’єктах довкілля такі властивості – колір, форму, розмір та значимість цієї речі в  житті людини.

Вихователь Назарова Т.А. використала на занятті не тільки дидактичний, а й емоційний фактор; тон вихователя був - спокійний, взаємини – партнерські; освітня діяльність була насиченої та активною.

Вихователі  груп молодшого дошкільного віку проводять різні форми роботи з дітьми: заняття, дидактичні ігри, сенсорні ігри тощо. В доступній для дітей формі доносять новий матеріал; активно використовують різні прийоми залучення та зосередженості уваги дітей, доступно формулюють питання до дітей.

З вихователем групи «Дзвіночки» Асєєвою О.В. діти відправилися у  експедицію математичними стежинками , вчилися добирати предмети за 1-2 ознаками, розуміти зміст сполучника (і круглий і жовтий)

класифікувати та систематизувати об’єкти  за однією з ознак. Вихователь враховувала рівень розвитку та здібності дітей, їх бажання і індивідуальні особливості та розподіляла матеріал  диференційовано.  Були проведені досліди з вивчення властивостей предметів(тоне-не тоне, легкий-важкий і тд)

На занятті з логіки у вихователя Заворотинської Н.С. діти були активні, зацікавлено працювали з логічними блоками Дьєнеша (що допомагають  формувати  уявлення дітей про геометричні фігури та розвивають просторове мислення) і  закріпили сенсорні еталони.

Вихователем  Ігнатченко Т.В. група «Вишеньки» протягом інтегрованого заняття відзначений високий пізнавальний інтерес.  Був широко представлений наочний матеріал, опорні таблиці для роботи з наборами ЛЕГО. 

Особливо хочеться відзначити емоційність подачі матеріалу і величезну виховну функцію з екологічного виховання та формування дбайливого ставлення до здоров,я. Була проведена велика підготовча робота до заняття. Рефлексія безпосередньо-освітньої діяльності була проведена у формі спільної колективної гри.

В групі «Капітошка» вихователь Помазан Т.В. використовує сучасний, яскравий, динамічний дидактичний матеріал з логіко-математичного розвитку  (його вихователь періодично змінюють), 

який сприяє підвищенню ефективності навчання, допомагає залучати дітей до практичної діяльності, полегшує засвоєння та усвідомлення матеріалу. 

 Вихователі середніх груп проводять роботу з логіко-математичного розвитку дітей відповідно графіку та режиму кожної вікової групи.

Вихователь групи 5(1) «Суничка» Івоніна О.В. показала заняття за методикою Л.І.Зайцевої, 

яка спонукає дітей логічно мислити,  міркувати та робити узагальнення. 

Вихователь Бедюх А.А. провела заняття з логічних розвивальних ігор, яке  відзначено  великою  підготовча робота, кількістю  наочного матеріалу. Форми роботи були адекватні віку дітей, тон вихователя - спокійний, взаємини - партнерські.

Вихователь групи 5(3) «Ромашка» Гав,яз Д.В. на занятті багато уваги приділяла не лише розвитку навичок лічби, а й використала логічні вправи, проблемні ситуації; а під час ігор  пропонувала дітям завдання з елементами пошукової діяльності.Заняття пройшло на високому професійному рівні.

Вихователь Сузинович В.О. також показала заняття , на якому діти закріпили навички порядкової лічби та порівняння двох множин за кількістю їхніх елементів за допомогою зіставляння (більше, менше, порівну).

Під час роботи з дітьми старшого дошкільного віку вихователі більше уваги приділяють розвитку логічного мислення, формуванню вміння встановлювати причиново-наслідкові зв,язки .

Вихователь групи 6(1) «Сонечка» Школіна О.М. на занятті  використала гру - стратегію математичного змісту. Вихователем  було створено чудове предметно-просторове середовище з усім необхідним обладнанням для проведення гри. Відзначено велика підготовча робота. 

Продуманий кожен етап безпосередньо-освітньої діяльності, між якими простежується чіткий логічний зв'язок. Вихователь  використовувала різні методи і прийоми з розвитку пізнавальної сфери: уваги, пам'яті, мислення з використанням рефлексії. 

Велику увагу було приділено розвитку довільної сфери дошкільника в ігровій формі. Результативність - висока.

Добре підготовлена ​​безпосередньо-освітня діяльність була організована і вихователем Леженкіною В.Г. групи 6(2) «Перлинки». Свою спільну діяльність з дітьми вихователь побудувала на принципах інтеграції освітніх ліній  і використання різних видів дитячої активності. 

Всі діти були охоплені увагою і залучені в освітню діяльність. Узагальнення отриманих знань було проведено в різних формах (використання перфокарт, робота біля дошки), що стало хорошим показником результативності. Відзначено тісний контакт з дітьми. Вихователь тактовно, спокійно і своєчасно керувала ходом подій, перемикала увагу дітей, стимулювала пізнавальну активність. Високий інтерес зберігався протягом усього заняття.

В групі 6(3) «Барвінок» вихователь Чугунова Т.В. продемонструвала вміння організувати колектив дітей, зацікавити їх завданнями з логіко-математичного напрямку, викликаючи у них  бажання працювати в колективі однолітків; виконувати завдання вихователя. 

Вихователь  грамотно добрала демонстраційний та індивідуальний матеріал та раціонально його використовувала під час проведення заняття

 «Бути креативним, це означає - копати глибше, дивитися краще, виправляти помилки, розмовляти з кішкою, пірнати в глибину, проходити крізь стіни, запалювати сонце, будувати замок на піску, вітати майбутнє» - ці слова П. Торренса стали девізом для вихователів закладу